"Am ajutat la deschiderea uzinei Ford de la Craiova. Ştiţi care este planul? Construcţia a 1.000 de maşini pe zi. Imaginaţi-vă câte locuri de muncă se vor crea, ce va însemna pentru exporturile României şi pentru balanţa comercială. Dar ştiţi ce? Dacă nu construiţi o nouă autostradă acolo, dacă nu îmbunătăţiţi sistemul feroviar de acolo, acele maşini vor sta în parcare. De fapt, Ford nu va construi maşinile să stea în parcarea uzinei. Ei vor să le vândă. Nu poţi muta 1.000 de maşini pe zi din Craiova cu infrastructura existentă", a declarat ambasadorul american, într-o emisiune difuzată duminică dimineaţă la Pro TV.
La comentariul unuia dintre moderatori că nu există bani pentru o astfel de investiţie, Gitenstein a remarcat că România are alocate 20 de miliarde de euro fonduri structurale pe care trebuie să le acceseze, prin îmbunătăţirea procesului de absorbţie.
"Pentru un american care nu este membru al UE este un pic ciudat. Aţi împrumutat 20 de miliarde de euro de la UE şi FMI şi aveţi 20 de miliarde de euro fonduri europene care stau în conturi şi pe care trebuie să le accesaţi. Trebuie să rezolvaţi această problemă. Fondurile există, trebuie doar să vă gândiţi cum trebuie să o faceţi", a spus ambasadorul.
În ceea ce priveşte autostrada Bechtel, oficialul american a susţinut că a avut discuţii cu autorităţile române privind problemele pe care le întâmpină această investiţie.
Printre impedimentele enumerate de Gitenstein au fost durata proceselor de expropriere şi fluxul inconstant al finanţării care generează creşterea preţului construcţiei autostrăzii. Ambasadorul SUA nu a putut preciza o dată de finalizare a autostrăzii Transilvania, însă a subliniat că economia României nu va creşte până nu vor fi rezolvate problemele de infrastructură.
SURSA: Agerpres