Dragostea la prima vedere este cea mai intensă dar, de cele mai multe ori, și cea mai scurtă. Când te apropii la câțiva pași de noua Giulietta a italienilor de la Alfa Romeo, inima începe să-ți bată cu putere și orice pas înapoi echivalează cu un cuțit înfipt în piept. E frumoasă și temperamentală. Nu se compară cu nimic din segmentul C în materie de sex-appeal și pare a ști foarte bine asta, pentru că nu face niciun efort să te seducă. Totul pare a veni de la sine.
După ce ai atins formele apetisante ale caroseriei, care amintesc un model Ferrari, și ai deschis portiera din stânga-față, intensitatea sentimentelor te copleșește. E greu să reziști ten­tației de a cu­pla încă din start selectorul Alfa DNA în poziția Dynamic, să lipești pedala accelerației de podea și să decolezi la peste 100 km/h în mai puțin de șapte secunde, ajutat de propulsorul de 1,8 litri alimentat cu benzină.
Cu toate acestea, Giulietta nu dezamăgește nici în modul Normal. Chiar dacă răspunsul motorului la impulsul dat de șofer este ceva mai întârziat, senzația de forță nu dispare. Pentru condiții meteo mai dificile, sistemul pune la dispoziția șoferului opțiunea All Weather. Fiecare dintre aceste setări modifică substanțial, după cum susțin oficialii companiei italiene, comportamentul motorului, al sistemului de frânare, al direcției, al suspensiilor și al cutiei de viteze. Astfel, Giulietta pare a avea personalități multiple și se adaptează fără dificultate la dorințele ce­lui care o stru­nește. Culmea este că, deși par doar vorbe menite să atragă clienți, sistemul Alfa DNA chiar funcționează și își face pe deplin datoria.
Masculul Alfa
Dacă în privința comportamentului pe șosea noua Giulietta ne-a dovedit că are exact temperamentul unei italience focoase, în ciuda micilor zgomote mai pu­țin dorite care se produc în momentul schimbării treptelor de viteză sau al trecerii peste gropi, în parcare, modelul Alfa Romeo pare a fi un adevărat magnet. În doar câteva minute de staționare, Giulietta a atras zeci de privitori dornici să o atingă și să afle ce se ascunde sub acea caroserie cu forme aproape perfecte. Orice vehicul parcat în apropiere este doar un mic obstacol în calea celor care vor să se apropie. Dominația este totală. Și, dacă avem în vedere că printre concurenții direcți se numără modele cu nume precum Audi S3, Golf GTI, Mègane RS sau Opel Astra, designerii italieni chiar au cu ce să se mândrească.
În partea frontală atrag atenția, pe lângă grila de dimensiuni mari, prizele de aer şi farurile cu LED şi funcţiune DRL (lumini de zi). Liniile caroseriei amintesc de cele ale unui coupé şi fac trecerea spre o parte posterioară ce inspiră stabilitate şi se armonizează cu designul general prin blocurile optice, de asemenea cu teh­nologie LED. La interior, liniile sunt fluide, panoul de bord este configurat după cel de la Alfa 8 C Competizione, iar materialele mizează pe calitate şi pe o notă de exclusivitate. Din nefericire, compromisul făcut între designeri și ingineri a avut și efecte mai puțin plăcute. Astfel, orice încercare a șoferului sau a șoferiței de a se privi în oglinda parasolarului este sortită eșecului, din cauza unghiului complet greșit de amplasare a acestuia.
Conectorul USB a fost ascuns de ochii șoferului, în adâncimea torpedoului, fiind aproape imposibil de utilizat fără ajutor. Nici spațiul interior oferit pasagerilor nu se află printre punctele forte ale noii Giulietta. Cu toate acestea, este greu să-i reziști seducătoarei italience, care pare o demnă urmașă a deja bătrânei Alfa Romeo 147. Deși prețul versiunii de top este destul de ridicat, doritorii pot opta și pentru variante mai puțin scumpe, mai puțin focoase, dar la fel de frumoase. Prețurile încep de la 17.900 de euro, pentru varianta 1.4 T-Jet, 140CP, Progression.