Produsele sunt ajutate şi de o poziție recentă adoptată de parlamentul UE, care nu a impus niciun fel de restricții asupra unor nume precum „friptură de legume” sau „veg burger”, scrie Ilsole24ore.
Ultima noutate în domeniu este „puiul fals” produs de Heura Foods, un brand spaniol prezent deja în 14 țări, care începe să-și ofere produsele şi în Italia (începând de la Milano), prin intermediul aplicației Glovo, unul dintre cei mai faimoşi operatori de food delivery.
Rețeta Heura Chicken include „apă, concentrat de soia fără OMG, ulei de măsline, sare, condimente și vitamina B12”. Compania dorește să sublinieze că este singura din sector care folosește ulei de măsline, în numele dietei mediteraneene, dând viață unui produs care „conține aceeași cantitate de proteine ca puiul tradițional, însă doar o treime din grăsimea acestuia „, devenind astfel una dintre cele mai sănătoase opțiuni de pe piață astăzi (conţine cu 43% mai puțin grăsime ) „.
Cifra de afaceri a companiei Heura Foods – fondată la Barcelona în 2017 de Marc Coloma și Bernat Añaños, activiști în domeniul alimentației durabile – a crescut în 2020, ajungând la aproximativ 8 milioane de euro, de la 2,5 în 2019, şi datorită „distribuției produselor sale în peste 3 mii de puncte de vânzare din Europa, Asia, America de Nord și de Sud”.
Consumul produselor pe bază de plante este o tendință
„Actualul model de producție și consum de carne de origine animală este etic și nesustenabil din punct de vedere ecologic”, a declarat Marc Coloma, cofondator și CEO al Heura. „Studii multiple au arătat că creșterea intensivă a animalelor contribuie major la emisia de gaze cu efect de seră în atmosferă, producând 14,4% din emisiile globale. Fiecare pachet de pui Heura, pe lângă faptul că este gustos și complet din punct de vedere nutrițional, economisește peste 770 de litri de apă, echivalentul a 12 dușuri și 0,77 kg de CO2. Noi nu oferim un substitut al cărnii, ci un succesor al acesteia”.
„Căutăm în permanență produse noi care să diversifice oferta și să satisfacă gusturile și obiceiurile alimentare în continuă evoluție ale utilizatorilor noștri – a comentat Elisa Pagliarani, directorul general al Glovo Italia . Consumul produselor pe bază de plante este o tendință care există de ceva timp, iar acum, graţie acordului cu Heura, vom putea satisface această cerere”.