General Motors (GM) a rechemat pentru reparaţii 1,3 milioane de autoturisme din clasa compactă comercializate în America de Nord între anii 2005-2010, din cauza unei probleme la sistemul de servodirecţie, care a provocat 14 accidente rutiere cu un rănit. Autorităţile americane pentru siguranţă rutieră au deschis în luna ianuarie o investigaţie vizând circa 905.000 de automobile Chevrolet Cobalt vândute în Statele Unite, după peste 1.100 de plângeri privind defecţiuni la servo
General Motors (GM) a rechemat pentru reparaţii 1,3 milioane de autoturisme din clasa compactă comercializate în America de Nord între anii 2005-2010, din cauza unei probleme la sistemul de servodirecţie, care a provocat 14 accidente rutiere cu un rănit.
Autorităţile americane pentru siguranţă rutieră au deschis în luna ianuarie o investigaţie vizând circa 905.000 de automobile Chevrolet Cobalt vândute în Statele Unite, după peste 1.100 de plângeri privind defecţiuni la servodirecţie.
Rechemarea GM vizează modelele Chevrolet Cobalt din anii 2005-2010 şi Pontiac G5 2007-2010 în Statele Unite, Pontiac Pursuit 2005-2006 în Canada şi Pontiac G4 2005-2006 în Mexic, se arată într-un comunicat al GM.
GM a subliniat că maşinile afectate pot fi „controlate în siguranţă”, însă sistemul de direcţie poate necesita eforturi mai mari din partea şoferului pentru a răspunde comenzilor sub viteza de 15 mile pe oră (24 kilometri pe oră). Conducătorii auto vor fi avertizaţi prin semnale luminoase şi sonore dacă servodirecţia are probleme.
Concernul american a mai arătat că lucrează la un remediu pentru problemă, care va fi anunţat publicului odată finalizat.
Rechemarea autoturismelor GM are loc într-o perioadă inoportună pentru industria auto, care se confruntă cu presiuni serioase din partea publicului larg şi autorităţilor privind siguranţa rutieră în urma rechemărilor masive anunţate în ultimele săptămâni de grupul japonez Toyota în întreaga lume
GM dă 1,9 miliarde de euro pentru restructurarea Opel
Constructorul auto american a anunţat că este pregătit să majoreze de la 600 milioane de euro la 1,9 miliarde de euro finanţarea restructurării diviziei germane Opel. „GM este pregătit să contribuie cu 50% la necesarul total de finanţare”, se arată într-un comunicat al grupului. Finanţarea ar consta în împrumuturi acordate Opel şi transferuri de titluri financiare. În plus, garanţiile de credit solicitate statelor europene unde Opel are activităţi vor fi reduse de la 2,7 miliarde de euro la două miliarde de euro, precizează comunicatul.
GM a ridicat, la cererea guvernelor europene, estimările privind costurile totale ale restructurării companiei germane cu 415 milioane de euro, la 3,715 miliarde de euro. Prognoza astfel modificată ţine cont de impactul potenţial al evoluţiei negative a pieţei.
Grupul a anunţat iniţial că are nevoie de 3,3 miliarde de euro pentru restructurarea companiei, sumă din care ar fi putut asigura 600 de milioane de euro. Constructorul auto încearcă, totodată, să obţină sprijin financiar din partea autorităţilor din Germania, Marea Britanie, Spania şi Belgia, state în care Opel are operaţiuni.
SURSA: Mediafax