Scumpirea accelerata si accentuata a pretului combustibililor in Statele Unite a determinat schimbari majore in comportamentul cumparatorilor de autoturisme, fapt care s-a repercutat direct si cu consecinte dramatice asupra industriei auto.

Unda de soc i-a lovit in primul rand pe marii producatori care au raportat pierderi astronomice ce depasesc de cateva ori PIB-ul unor tari mai mici!

Cel mai mare dintre acestia, respectiv General Motors, a raportat pentru ultimul trimestru al anului in curs pierderi de peste 15 miliarde de dolari fapt care, coroborat cu perspectivele nu tocmai roz, i-a determinat pe mai-marii companiei sa adopte un „plan de criza”.

Astfel, GM a anuntat ca va cheltui in urmatorii cativa ani nu mai putin de 900 de milioane de dolari pentru „ajustarea capacitatii de productie, inclusiv inchiderea unor fabrici”.

Aceasta noua varianta a „planului de avarie” vine ca o completare a masurilor anuntate luna trecuta si care vizau reducerea cu nu mai putin de 10 miliarde de dolari a costurilor salariale, inculzand si reducerea unui numar semnificativ de posturi de conducere.

Cu alte cuvinte, GM pune de-o parte gulere albe pentru zile negre!

Sursa: Reuters