Este adevarat ca in ultima vreme cei trei mari producatori auto din SUA, General Motors, Ford si Chrysler, au trecut prin perioade foarte dificile. Insa, atitudinea consumatorilor si scaderea vanzarilor mai ales pe segmentul SUV-urilor au indemnat analistii sa se gandeasca ca cei trei giganti auto s-ar putea confrunta cu un posibil faliment. In urma cu o saptamana Genera Motors a anuntat pierderi de 15,5 miliarde de dolari in al doilea trimestru, pentru ca Ford sa inregistreze pierderi de 8,7 m
Este adevarat ca in ultima vreme cei trei mari producatori auto din SUA, General Motors, Ford si Chrysler, au trecut prin perioade foarte dificile. Insa, atitudinea consumatorilor si scaderea vanzarilor mai ales pe segmentul SUV-urilor au indemnat analistii sa se gandeasca ca cei trei giganti auto s-ar putea confrunta cu un posibil faliment.
In urma cu o saptamana Genera Motors a anuntat pierderi de 15,5 miliarde de dolari in al doilea trimestru, pentru ca Ford sa inregistreze pierderi de 8,7 miliarde de dolari. De asemenea, vanzarile auto de pe piata americana au scazut cu 13%, cea mai drastica scadere din ultimii 16 ani.
Toate acestea au dat nastere a tot mai multe speculatii conform carora pe piata auto din SUA ar putea avea loc unul sau mai multe falimente de proportii in urmatorul an. Cei mai multi experti se abtin de la asemenea predictii dar au declarat ca exista sansa ca GM, Ford si Chrysler sa fie nevoite sa declare falimentul daca conditiile de pe piata nu se imbunatatesc.
„Consideram ca ei nu vor alege sa declare falimentul. Dar exista riscul ca acestia sa fie depasiti de evenimente”, a declarat Bob Schulz, analist la Standard&Poor’s.
O alta problema a celor trei giganti auto este faptul ca vor avea nevoie de cativa ani pentru a se adapta noilor cerinte ale pietei, si anume trecerea de la masinile mari si SUV-uri, la masini mai mici si mai eficiente.
Cu toate acestea purtatorii de cuvant al celor trei companii declara ca un eventual faliment este exclus deoarece detin suficiente resurse in numerar pentru a facer fata piererilor.
De exemplu, Renee Rashid-Merem, purtatorul de cuvant al GM, a declarat in luna iunie ca producatorul auto are in plan o majorare de capital, suspendarea dividendelor cat si alte masuri pentru a reduce costurile.
In acest moment General Motors detine 26 miliarde de dolari in numerar si linii de credit diponibile iar Ford beneficiaza de 26,6 miliarde de dolari in numerar si 11,6 miliarde de dolari in linii de credit. Chrysler detine insa 9,4 miliarde de dolari in numerar si alte valori.
Sursa: CNN Money