Constructorul auto american General Motors Co. (GM) a anunţat marţi că va cheltui 250 milioane de euro pentru modernizarea uzinei de asamblare de motoare de la Tychy (Polonia), pe măsură ce grupul auto american se pregăteşte să revină pe profit în Europa.
Uzina de la Tychy va fi modernizată înainte de a începe să construiască noul motor diesel cu patru cilindri şi 1,6 litri, în anul 2017, pentru vehiculele produse de diviziile europene ale GM, Opel şi Vauxhall, a precizat cel mai mare constructor auto american într-un comunicat de presă.
GM şi-a propus ca până la mijlocul acestui deceniu să revină pe profit în Europa, o regiune unde începând din 1999 şi până în prezent a înregistrat pierderi totale de peste 18 miliarde de dolari. Opel are de gând să investească patru miliarde de euro până în 2016 pentru a dezvolta 23 de vehicule şi 13 motoare, în condiţiile în care normele de poluare din Europa devin din ce în ce mai stricte.
'Noua familie de motoare diesel de talie mijlocie este o parte importantă din ofensiva noastră în domeniul motorizării', a declarat directorul de producţie de la Opel, Peter Thom. 'Apreciem calitatea şi eficienţa uzinei noastre din Polonia şi suntem fericiţi să implementăm acest proiect' a adăugat Thom.
GM a precizat că extinderea uzinei de motoare de la Tychy este 'susţinută' de Ministerul polonez al Economiei, fără a oferi însă detalii precise. La sfârşitul investiţiei uzina va avea o capacitate anuală de producţie de 200.000 de motoare în condiţiile în care în prezent are aproximativ 530 de angajaţi.
În luna decembrie a anului trecut, GM a decis să retragă treptat brandul Chevrolet din Europa, pentru a da mărcii Opel mai mult spaţiu pentru extindere. În schimb, Opel a decis să închidă uzina de la Bochum (Germania) până la finele acestui an pentru a reduce costurile de producţie iar angajaţii de la alte facilităţi de producţie ale GM din Europa au acceptat şi reduceri de salarii în schimbul garantării locurilor de muncă.
În 2013, vânzările globale ale GM au crescut cu 4% până la 9,714 milioane autoturisme şi camionete, datorită cererii puternice venite de pe primele două pieţe auto mondiale, China şi SUA. GM a fost cel mai mare constructor auto mondial timp de 77 de ani consecutiv până în 2008 când a fost devansat de rivalul japonez Toyota.AGERPRES