General Motors (GM) urmăreşte o cotă de circa 5,2 – 5,4% pentru mara Opel şi de 3,2% pentru Chevrolet din piaţa autohtonă pentru anul 2009, a declarat directorul de vânzări şi marketing al GM România, Constantin Avromescu.

„Piaţa auto din România ar putea ajunge la un volum total de circa 180.000 de unităţi în acest an”, a precizat reprezentantul GM.

Potrivit acestuia, în luna martie, Opel a obţinut o cotă de 3,7 – 3,75% din volumul pieţei maşinilor noi, în timp ce marca Chevrolet a înregistrat o cotă de aproximativ 2 – 2,1%.

„Dacă piaţa este cea pe care o estimăm noi, în martie, s-a ajuns la un volum de 14.000 – 14.500 de unităţi (automobile + vehicule comerciale)”, a mai spus Avromescu.

Obiectivul pe termen mediu al GM în România este atingerea unei copte de piaţă similare mediei europene, adica aproape 10%, potrivit reprezentantului companiei. Acesta a adăugat că pe termen scurt, „principala ţintă în România este menţinerea cotei cel puţin la un nivel similar cu anul 2008” (n.r. 5,3% Opel şi 2,9% Chevrolet, conform tatisticilor APIA).

Constantin Avromescu a mai precizat că în 2009 serviciile post-vânzare reprezintă cea mai mare parte a cifrei de faceri realizată, spre deosebite de anul trecut, când vânzările reprezentau 75%.

„Am avut un început mai ezitant în acest an, iar luna ianuarie şi-a pus amprenta asupra vânzărilor noastre. Totuşi, piaţa este într-o uşoară tendinţă de creştere. toată lumea suferă, nu numai noi, în special în privinţa vânzărilor de retail, către persoanele fizice, care puteau sa contracteze mult mai uşor un credit anul trecut”, a explicat Avromescu, referindu-se la scăderile înregistrate în acest an pe piaţa auto în ţara noastră.