General Motors (GM) a încheiat un acord pentru vânzarea mărcii de autoturisme de teren Hummer către producătorul de utilaje grele Sichuan Tengzhong din China, măsură care face parte din procesul de reorganizare a grupului american falimentar.
General Motors încearcă să vândă mărcile, diviziile şi activele neprofitabile pentru a ieşi din procedura de faliment ca o companie de dimensiuni mult mai reduse, însă profitabilă şi cu o capacitate mare de adaptare la mişcările din piaţă.
Hummer valorează 100 de milioane de dolari
Grupul american a declarat falimentul luni şi a anunţat marţi că s-a înţeles cu Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery pentru vânzarea Hummer, precizând totodată că detaliile financiare ale acordului nu au fost încă puse la punct.
Analiştii estimează că GM ar putea obţine circa 100 milioane de dolari pentru Hummer, marcă emblematică pentru industria autovehiculelor 4×4 din SUA.
Hummer este prima marcă de automobile a unuia dintre cei trei mari constructori auto americani (GM, Ford şi Chrysler) preluată de o companie chineză.
Tranzacţia se va încheia spre finele anului
Tranzacţia trebuie să obţină aprobarea autorităţilor şi este aşteptată să se încheie în trimestrul al treilea al acestui an. Compania chineză a anunţat că va păstra actuala conducere executivă a Hummer şi „echipa operaţională”.
GM a anunţat ulterior că Tengzhong va semna, după preluarea Hummer, un contract pe termen lung pentru asamblarea şi furnizarea de componente şi materiale pentru automobile.
Potrivit acordului de vânzare a Hummer, compania chineză va prelua toate contractele de dealership ale mărcii americane.
Grupul Tengzhong, format în anul 2005 prin fuziunea mai multor companii din China, asamblează vehicule pentru utilizare specială, componente structurale pentru autostrăzi şi poduri, utilaje pentru construcţii şi echipamente grele pentru industria energetică.
SURSA: Mediafax
DETALII:
Citeşte şi GM, acord preliminar pentru vânzarea Hummer.
Citeşte şi GM: Cronologia unui faliment.