Firma romaneasca de publicitate a incetat colaborarea cu agentia elena Ashley, din motive de “nepotrivire de caracter” Agentia GMP nu va mai face creatie si PR pentru Cosmote. Bugetul de media al operatorului grec se muta la United Media. Grecii formeaza un nou pol de media cu Media Investment. Lovitura de teatru pe piata de publicitate! Agentia GMP a renuntat, saptamana trecuta, la colaborarea cu puternica retea greceasca Ashley& Holmes. Decizia este cu atat mai surprinz
Firma romaneasca de publicitate a incetat colaborarea cu agentia elena Ashley, din motive de “nepotrivire de caracter”
Agentia GMP nu va mai face creatie si PR pentru Cosmote. Bugetul de media al operatorului grec se muta la United Media. Grecii formeaza un nou pol de media cu Media Investment.
Lovitura de teatru pe piata de publicitate! Agentia GMP a renuntat, saptamana trecuta, la colaborarea cu puternica retea greceasca Ashley& Holmes. Decizia este cu atat mai surprinzatoare cu cat GMP pierde unul dintre cei mai importanti clienti comerciali pe care i-a avut: operatorul de telefonie mobila Cosmote. Mariajul GMP – Ashley a durat doar trei luni, timp in care s-a lansat serviciul Cosmote pe piata romaneasca. Nasul “mirilor” a fost Bogdan Enoiu, director la McCann-Erickson, care l-a introdus pe Felix Tataru (directorul GMP) celor de la Ahsley, in virtutea relatiei sefului de la McCann cu Makis Seriatos, presedintele retelei grecesti. Seriatos a condus, pana in urma cu cativa ani, reteaua regionala McCann, fiindu-i sef lui Enoiu. La aceasta casnicie cu GMP, Ashley venea cu o zestre tentanta: bugetul de comunicare Cosmote estimat la peste 10 milioane euro in 2006. Strategia si creatia pentru lansarea Cosmote au fost facute de GMP/Ashley, iar bugetul de media a fost administrat de Spoon Media, o agentie de mica anvergura, care lucreaza in stransa colaborare cu GMP.
Felix Tataru, directorul GMP, a declarat pentru Capital ca divortul de Ashley a fost cauzat de “o nepotrivire de caracter”: “Am avut o viziune diferita din punct de vedere strategic si creativ pentru lansarea Cosmote. GMP a dorit o strategie aplicata pe piata romaneasca, dar Ashley a vrut sa pastreze strategia corporate.” Acum, atentia grecilor se pare ca s-a indreptat catre agentia Cohn&Jansen, cu care s-au purtat deja discutii.
Daca in privinta creatiei planeaza inca misterul, situatia este clarificata in cazul bugetului de media. Cu cateva zile inaintea divortului, a fost lansata United Media Romania, divizia de media a retelei Ashley&Holmes. Cu acest prilej, a fost anuntata si alianta media dintre United si agentia locala Media Investment, firma al carei presedinte si fondator este Zoltan Szigeti, fostul sef al operatiunilor Ogilvy &Mather in Romania pana in 2005. Alianta marcheaza formarea unui important pol de media. Puterea de negociere si cumparare a spatiilor media va fi mult mai mare, avand in vedere bugetele cumulate ale celor doi aliati: aproximativ 15 milioane euro Media Investment si peste 10 milioane United Media.
Cum a ajuns United Media sa se alieze cu Media Investment? Zoltan Szigeti spune ca a fost solicitat sa faca o prezentare pentru Cosmote la recomandarea lui Cristi Gheorghita si Svetlana turcanu din departamanetul de marketing al Cosmote Romania. Cei doi au lucrat in grupul Ogilvy, sub conducerea lui Zoltan Szigeti. In prezent, Szigeti este presedintele Media Investment, dar nu apare direct in actionariat. Interesele sale in firma sunt reprezentate de compania Flash Real Estate.
United Media Romania este condusa de Dana Bulat, fostul numarul trei din Universal McCann, divizia de media a grupului McCann-Erickson, dupa Bogdan Enoiu si Mihai Trandafir. Totodata, Bulat este asociat la firma Media-Tique, shop de media ce functioneaza pe langa McCann. Ea a devenit asociat in Media-Tique anul trecut, dupa ce Bogdan Enoiu i-a cedat pachetul de 50 de procente pe care-l detinea alaturi de Mihai Trandafir (50%), directorul de media McCann. Detinerea acestui pachet o plaseaza pe Dana Bulat intr-un conflict de interese.
Pe de o parte, ea este director la United Media si actionar la alta firma de media. Pe de alta parte, firma la care detine participatii, Media-Tique, lucreaza pe langa McCann, agentie ce detine bugetul Connex-Vodafone, concurent al Cosmote. Dana Bulat recunoaste conflictul de interese si afirma ca va renunta la actiunile din Media-Tique. Ea spune ca functia de la United Media este o oportunitate. Totusi, de ce a lasat-o Bogdan Enoiu sa plece atat de usor de la McCann la United? Enoiu a refuzat sa faca vreun comentariu. Polul United – Media Ivestment reaseaza interesele pe piata romaneasca. Pe de o parte, veteranul Zoltan Szigeti s-a apropiat de un cont ravnit de multe agentii mari, ridicandu-si cota si forta. Pe de alta parte, Bogdan Enoiu, prietenul lui Makis Seriatos (seful de la Ashley), si-ar putea indrepta atentia asupra Cosmote, in cazul in care actualul sau client Connex-Vodafone isi va alinia, mai devreme sau mai tarziu, si in Romania agentia de publicitate (Vodafone lucreaza cu JWT la nivel international).
O noua alianta media: United Media – Media Investment
United Media Services: Gerasimos Seriatos, cetatean grec (1%), Paul Francis-Elliot, cetatean britanic (1%), Ashley&Holmes, agentie de publicitate greceasca (98%). Dana Bulat este director United Media.
Media Investment Communication: Dan Balotescu, director (10%) si Flash Real Estate SA (90%). Actionarii lui Flash Real Estate, in proportii egale, sunt: Rares Dan Constantin, Ion Cristian Babei,
Raluca Nicolescu, Alexandru Aurelian Nicolae si Cristina Busa.
Media Investment face parte din entitatea The Group, cu Zoltan Szigeti presedinte, alaturi de firmele Brands Talk si Media Interview.