Succesul repurtat cu puternicul Touareg a dat idei producătorului german. Un vehicul de dimensiuni reduse, cu tracţiune integrală pare a fi soluţia ideală pentru impulsionarea vânzărilor. Piaţa SUV europeană bate record după record, însă, şi aici, nuanţele sunt pe primul plan. Vehiculele cu tracţiune integrală de dimensiuni mari sunt scumpe şi greu de manevrat în oraşe, iar cele de dimensiuni reduse nu au mare succes pe drumurile neamenajate. Ei bine, Volkswagen a deci
Succesul repurtat cu puternicul Touareg a dat idei producătorului german. Un vehicul de dimensiuni reduse, cu tracţiune integrală pare a fi soluţia ideală pentru impulsionarea vânzărilor.
Piaţa SUV europeană bate record după record, însă, şi aici, nuanţele sunt pe primul plan. Vehiculele cu tracţiune integrală de dimensiuni mari sunt scumpe şi greu de manevrat în oraşe, iar cele de dimensiuni reduse nu au mare succes pe drumurile neamenajate. Ei bine, Volkswagen a decis să îmbine cele două zone ale pieţei Sport Utility Vehicle (SUV) într-un singur model: Tiguan. Culmea este că au şi reuşit. Cu mici compromisuri, e drept, dar rezultatul este peste aşteptări.
În habitaclu, spaţiul şi funcţionalitatea sunt la nivel maxim. Impresionează sistemul de navigaţie şi cel audio, iar manevrabilitatea şi stabilitatea la viteze mari sunt neaşteptate pentru un SUV. Este adevărat că am condus mai întâi versiunea Sport&Style, destinată tocmai celor care folosesc maşina cu preponderenţă pe şosele şi în oraş. La fel se comportă şi varianta Trend&Fun. Pentru zonele cu teren accidentat, este recomandat modelul Track& Field, mai agil şi cu o parte frontală modificată. De fapt, aceasta este principala diferenţă între cele trei variante. Primele două sunt mai elegante, în timp ce a treia are scutul înălţat, fapt ce a dus la modificarea părţii frontale. Prin acest artificiu, inginerii germani au reuşit să asigure un unghi de atac de 28 de grade.
Pentru toate cele trei variante sunt disponibile, deocamdată, numai două propulsoare, un turbodiesel de 2,0 litri şi 140 CP sau un motor alimentat cu benzină TSI tot de 2,0 litri, dar cu 150 CP. Conform celor de la Volkswagen, acesta este doar începutul, în curând urmând să intre în gamă alte două motoare alimentate cu benzină, de 170 CP şi 200 CP, şi încă un diesel de 170 CP. Deşi cunoşteam deja caracteristicile motoarelor Volkswagen, am rămas uimiţi de silenţiozitatea dieselului. Chiar şi varianta pe benzină pare mai zgomotoasă, în special la turaţii mari. Vorbind de turaţii, pentru a simţi cu adevărat forţa TSI-ului de 150 CP, motorul trebuie ţinut peste 3.000 rpm, în caz contrar apăsarea bruscă a acceleraţiei fiind aproape inutilă.
Bucurie pentru femei: maşina parchează singură
Revenind la varianta Track&Field, trebuie spus că pe traseul, deloc uşor, pregătit de organizatori la Vişegrad, Tiguan a arătat o mulţime de calităţi care au culminat cu echilibrarea aproape perfectă a şasiului. Pentru pornirea din rampă, maşina are în echipare un sistem de autoblocare a roţilor care nu permite mersul accidental înapoi. La coborârea pantelor, SUV-ul Volkswagen are de asemenea în echipare un sistem care asigură o viteză egală cu cea din timpul urcării, eliminând astfel zvâcnirile neplăcute.
Ne place
• Ingeniosul şi utilul sistem de asistenţă la parcare.
• Uşurinţa cu care maşina parcurge drumurile neamenajate, graţie unui tren de rulare foarte performant.
• Înglobarea unui sistem Dynaudio extrem de performant. Sunetul în habitaclu este mult îmbunătăţit faţă de vehiculele Volkswagen dotate cu sisteme audio VDO.
• Ideea de a crea caroseria în funcţie de drum şi de client. A rezultat astfel un Tiguan pentru oraş, altul pentru off-road şi încă unul pentru fiţe.
Nu ne place
• Designul vehiculului a preluat câte ceva de la mai toate actualele modele Volkswagen, iar amalgamul de elemente nu a dus la nimic bun. Unii îi spun micul Touareg, alţii marele Polo sau CrossGolf cu tracţiune integrală.
• Sistemul de direcţie este extrem de „uşor“. Şoferului îi este fioarte greu să simtă caracteristicile drumului pe care rulează.
• Lipseşte atât de utilul conector USB pentru capacităţi externe de stocare multimedia, germanii preferând un sistem mai sofisticat şi mai greu de utilizat.