Atlantia SpA (ATL.MI) a precizat că majorarea decisă pentru acest an are scopul de a acoperi inflația, estimată la 1,47%, și investițiile realizate. Compania controlează 61% din autostrăzile Italiei.
În Italia există două modalități de taxare: la intrarea pe autostradă se ridică un bilet, care se prezinta la ieșire, unde se și face plata, dar se și poate achita direct la prima statie de taxare întâlnită în cale. Cuantumul taxei variază în funcție de distanța parcursă și se poate ajunge și la 20 de euro. De exemplu, un drum între Roma și Napoli obișnuia să coste până în acest an în jur de 11 euro.
Cine percepe taxe pe autostrăzi în Europa
Și nemții cochetează cu ideea de a încasa mai mulți bani de la șoferi. Anul trecut un proiect al ministerului Transporturilor prevedea introducerea unei viniete pentru utilizarea autostrăzilor și a drumurilor modernizate. Potrivit celor de la ”Bild" aceasta ar fi variat între 80 şi 365 de euro pe an.
Șeful de la Transporturi, Peter Ramsauer, afirma, în octombrie, că mai ales străinii ar trebui să plătească această taxă pentru că folosesc autostrăzile din Germania, deoarece ”și șoferii germani plătesc viniete în alte state”. Intenția acestuia nu a fost bine primită de nemți.
Franța percepe taxe doar pe 80% din autostrăzi, în Portugalia este taxată o singură autostradă, cea dintre Lisabona și Porto, pentru a cărei parcursege se achită 18,65 euro.
Alte state, precum Austria, Grecia și Spania, încasează astfel de taxe pentru utilizarea tuturor autostrăzilor. Cele mai mici taxe sunt în Grecia, sub 4 euro.
2013, anul în care și în România vom plăti ca să circulăm pe autostrăzi
Cel mai probabil, o astfel de taxă va fi introdusă și în România din 2013, preciza Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) anul trecut ca răspuns la publicarea unor informații potrivit cărora se dorea taxarea încă din acest an.
”Reiterăm faptul că taxa va fi introdusă după ce va fi dată în exploatare o parte semnificativă a tronsoanelor de autostradă de pe Coridorul IV în lucru în momentul de faţă”, se preciza anul trecut într-un comunicat remis de Compania de Autostrăzi.
Primele care vor avea taxe vor fi Bucureşti – Constanţa, Bucureşti – Piteşti şi Centura de Sud a Bucureştiului, dar şi tronsoanele de pe Coridorul IV, dintre Sibiu şi Nădlac, potrivit declarațiilor făcute de ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.
Suma vehiculată inițială era de 5 euro pe 100 km, însă, până în acest moment, oficialii români nu făcut declarații privind acest subiect. Potrivit CNADNR valoarea tarifului care se va introduce pentru utilizarea autostrăzilor în România este stabilit împreună cu experţii Comisiei Europene (Jaspers).