Golf 8, aflat acum în producție, va fi, așadar, ultimul model Volkswagen Golf echipat cu motor pe combustie. Această linie de vehicule a fost comercializată dă către grupul auto german încă din anul 1974.
„Maşina ar urma să fie produsă până la finele deceniului. După acea vom vedea cum evoluează segmentul. Dacă până în 2026 sau 2027 lumea se va dezvolta într-un mod complet diferit de ceea ce aşteptăm, am putea dezvolta un vehicul complet nou- dar nu cred că va fi cazul. Pentru moment, nu ne aşteptăm la asta”, a declarat Thomas Schaefer pentru publicația de specialitate Automobilwoche.
Volkswagen vrea să vândă mai multe vehicule electrice
Marca Volkswagen, o divizie din cadrul Volkswagen Group, și-a propus ca până în anul 2030, aproximativ 80% din vehiculele vândute în Europa şi 55% din vehiculele vândute în America de Nord să fie modele electrice. Până atunci, producătorul auto german își dorește ca jumătate din vânzările sale globale să fie mașini electrice.
Potrivit lui Thomas Schaefer, Volkswagen intenționează să păstreze numele Golf pentru un nou model electric, dar care nu va putea fi lansat pe piață înainte de 2028.
Producătorul auto german urmează să lanseze, până în 2026, 10 noi modele electrice, inclusiv un autoturism pe baterii care ar urma să coste mai puţin de 25.000 de euro.
Profitul producătorului auto german este în creștere
Gigantul german din industria auto a înregistrat la începutul acestei luni un profit operațional pentru întregul an 2022 de 22,5 miliarde de euro, în creștere cu 13% față de anul precedent, iar livrările de baterii și vehicule electrice (BEV) au crescut cu 26%.
Expansiunea BEV a fost determinată de o creștere de 68% în China, în timp ce compania a finalizat, de asemenea, electrificarea uzinei sale din Chattanooga, Tennessee, transmite CNBC.
Cu toate acestea, numărul total de livrări a scăzut cu 7%, la 8,3 milioane de vehicule în 2022, iar fluxurile nete de numerar ale diviziei auto au scăzut la 4,8 miliarde de euro, de la 8,6 miliarde de euro în 2021.
În raportul anual publicat marți, compania a atribuit această situație „unei creșteri a capitalului de lucru din cauza problemelor legate de lanțul de aprovizionare și de logistică, în special spre sfârșitul anului” și a estimat că acest lucru ar trebui „să se inverseze în mare parte” în cursul anului 2023.
CEO-ul grupului, Oliver Blume, a declarat că Volkswagen „a stabilit obiective clare și ambițioase și a luat deciziile necesare pentru a eficientiza procesele” în 2022, în timp ce anul viitor va fi „decisiv” pentru executarea obiectivelor strategice.