Un studiu realizat de KPMG arată că în fiecare an se construiesc 1.000 de terenuri noi de golf în Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMA). Acest ritm este o dovadă că multe ţări din zonă devin „subiectul unor investiţii internaţionale semnificative“. Tendinţa se observă şi în România, unde, în ciuda faptului că piaţa de golf este abia la început, există o serie de proiecte imobiliare în paralel cu proiecte de investiţii pe acest sector. „Mediul
Un studiu realizat de KPMG arată că în fiecare an se construiesc 1.000 de terenuri noi de golf în Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMA).
Acest ritm este o dovadă că multe ţări din zonă devin „subiectul unor investiţii internaţionale semnificative“. Tendinţa se observă şi în România, unde, în ciuda faptului că piaţa de golf este abia la început, există o serie de proiecte imobiliare în paralel cu proiecte de investiţii pe acest sector. „Mediul de afaceri şi autorităţile guvernamentale încă nu au realizat potenţialul pe care-l prezintă proiectele legate de golf, în special prin utilizarea fondurilor structurale UE“, spune Victor Kevehazi, senior partner al KPMG în România.
Conform studiului, în prezent, există aproximativ 7.000 de terenuri de golf şi 4,2 milioane de jucători în regiunea EMA. Specialiştii KPMG atrag atenţia că golful se dezvoltă rapid pe multe pieţe emergente şi este un factor-cheie în investiţiile imobiliare şi turistice. În Europa de Est, spre exemplu, numărul jucătorilor de golf s-a triplat din anul 2000.
Potrivit Federaţiei Române de Golf, în România există doar trei terenuri omologate, la care se adaugă şi cel amenajat la Clubul Diplomaţilor din Bucureşti, folosit îndeosebi pentru antrenamente.