Google finalizează achiziționarea producătorului de dispozitive portabile Fitbit, după ce tranzacția a provocat temeri cu privire la puterea de piaţă a Google şi folosirea informaţiilor referitoare la sănătatea oamenilor în mesaje publicitare orientate.
Google a anunțat joi că a finalizat preluarea producătorului de dispozitive portabile Fitbit.
În decembrie, Comisia Europeană a aprobat preluarea Fitbit de către Alphabet, după ce Google a fost de acord să restricţioneze modul în care va folosi datele utilizatorilor legate de sănătate şi a oferit concesii, pentru a răspunde îngrijorărilor UE în materie de concurenţă.
„Această tranzacţie este despre dispozitive, nu despre date, şi am specificat de la început că vom proteja dreptul la viaţă privată al utilizatorilor”, a dat asigurări Google, într-o postare pe blog, citat de Reuters.
Google a oferit 2,1 miliarde de dolari
În noiembrie 2018, compania a oferit 2,1 miliarde de dolari pentru preluarea Fitbit Inc, în încercarea de a controla o parte din piaţa de dispozitive pentru fitness şi smartwatch.
Preluarea Fitbit de către Google a generat critici din partea celor care sunt îngrijoraţi că Google ar putea să utilizeze datele colectate de dispozitivele Fitbit pentru a-şi consolida poziţia dominantă pe piaţa de publicitate şi căutare online.
În primul trimestru al acestui an Fitbit controla doar 3% din piaţa mondială de dispozitive portabile, mult în urma liderului Apple, care controlează o cotă de 29,3%, şi de asemenea este devansat de rivalii Xiaomi, Samsung şi Huawei, potrivit datelor furnizate de firma de cercetare International Data Corp.
Sursă foto: Dreamstime