Waze utilizează semnalele de satelit de la membri care au telefoane mobile inteligente pentru a genera hărţi şi date despre trafic, pe care apoi le împarte cu alţi utilizatori, oferind date în timp real despre trafic.

Valoarea tranzacţiei nu a fost dată publicităţii dar o sursă care a dorit să-şi păstreze anonimatul a precizat că Google a plătit aproximativ 1,1 miliarde de dolari pentru Waze, pentru a-şi extinde oferta în sectorul soluţiilor de navigaţie. Hărţile oferite de Waze sunt disponibile pe sistemele de operare ale Apple (cu care funcţionează iPhone, iPad, smartphone-uri si tablete) şi Android dezvoltat de Google.

"Google are nevoie să-şi menţină supremaţia în privinţa hărţilor, deoarece ele sunt cheia publicităţii pe telefoanele mobile. Trebuie să depună eforturi mai mari pentru a-şi majora prezenţa pe reţelele de socializare", a declarat Andrew Frank, analist la Gartner Inc.

Nate Tyler, purtător de cuvânt al Google, a refuzat să precizeze suma pentru care a fost achiziţionată compania Waze. Negocierile au început în 23 mai, după ce în 9 mai ziarul financiar "Calcalist" din Israel anunţa că Facebook, cea mai mare reţea de socializare din lume, este în negocieri avansate pentru achiziţionarea Waze, pentru o sumă cuprinsă între 800 milioane de dolari şi un miliard de dolari.

În octombrie 2012, Facebook şi Waze au încheiat un parteneriat iar compania israeliană a prezentat versiunea modernizată care permite utilizatorilor să împartă cunoştinţele despre trafic cu prietenii lor de pe Facebook.
Sursa: Agerpres