Google a eliminat, în 2017, peste 100 de reclame mincinoase sau abuzive pe secundă, echivalentul a mai mult de 3,2 miliarde de elemente care au încălcat politicile publicitare ale gigantului american, arată un raport statistic al companiei, publicat joi.
În acelaşi timp, 79 de milioane de reclame din reţeaua Google au fost blocate pentru că au încercat să trimită oamenii către pagini infectate cu malware, respectiv 400.000 astfel de site-uri. De asemenea, au fost eliminate 66 de milioane de reclame de tipul 'trick-to-click', adică în general reclame înşelătoare, multe dintre ele folosind îndemnul "click aici' în mesaj, precum şi 48 de milioane de reclame care îndemnau utilizatorul să instaleze software nedorit.
Pe parcursul anului trecut, Google a mai eliminat din reţeaua proprie de publicitate 320.000 de editori pentru încălcarea politicilor şi a pus pe "lista neagră' 90.000 de website-uri şi 700.000 de aplicaţii de mobil.
Pe de altă parte, compania a dezvoltat noi tehnologii care să permită suprimarea reclamelor Google de pe pagini individuale, ceea ce a dus la eliminarea reclamelor de pe mai mult de două milioane de adrese URL în fiecare lună, pentru încălcarea regulilor şi politicilor.
"Această tehnologie care acţionează la nivelul paginilor a permis retragerea reclamelor de pe un număr mai mare de site-uri, în acelaşi timp minimizând impactul asupra jucătorilor care respectă regulile. Noua tehnologie este importantă în aplicarea regulilor care interzic monetizarea conţinutului controversat şi inadecvat. După extinderea politicilor împotriva conţinutului periculos şi defăimător (în aprilie 2017) pentru a acoperi şi alte forme de discriminare şi intoleranţă, Google a eliminat reclame de pe 8.700 de pagini care încălcau zonele acoperite de noile norme", se menţionează în raportul citat, potrivit Agerpres.
În 2017, Google a blocat peste 12.000 de site-uri pentru copiere şi preluare fără acord de conţinut, în creştere de la 10.000 de pagini, în 2016. În plus, peste 7.000 de conturi de AdWords au fost suspendate, pentru că foloseau această metodă de camuflare în spatele titlurilor tabloid, de la 1.400 cu un an în urmă.
"Politicile Google pentru platformele publicitare şi jucătorii lor se schimbă constant. Anul trecut au fost adăugate 28 de reguli pentru companiile care îşi fac reclamă şi 20 suplimentare pentru editori, pentru a face faţă noilor provocări şi a îmbunătăţi experienţa reclamelor online. Pentru 2018, Google a introdus deja o serie de politici noi care vizează zona produselor financiare speculative şi nereglementate. precum criptomonede, opţiuni binare, anumite produse de pe piaţa valutară sau CFD (contracte pentru diferenţă). De asemenea, au fost actualizate regulile privind reclamele la jocurile de noroc, pentru a include şi noile metode prin care se pun în joc obiecte virtuale cu valoare în lumea materială – de exemplu pariuri în care pun în joc 'skin-uri' din jocuri de calculator", precizează compania.
Compania Google a fost fondată în anul 1998 de către Larry Page şi Sergey Brin. În decursul timpului, gigantul american a crescut la peste 50.000 de angajaţi la nivel global, oferind o gamă largă de produse şi platforme populare, precum: Search, Maps, Ads, Gmail, Android, Chrome şi YouTube. În octombrie 2015, Alphabet a devenit compania-mamă a Google.