Oficialii companiei Google au declarat că mai mult de două milioane de companii folosesc serviciile Google Apps, iar de luni a dat startul unei campanii globale de publicitate pentru a atrage cât mai mulţi clienţi, reprezentând o ameninţare serioasă pentru Microsoft şi IBM.

Microsoft şi IBM domină, în prezent, piaţa atunci când vine vorba de soluţii IT dedicate companiilor, însă Google încearcă să le convingă să treacă la Google Apps şi la aşa numitele servicii de tip cloud, unde programele sunt accesate prin Internet şi sunt întreţinute de centrele de date, în loc de computerele companiei respective.

Serviciile Google de tip cloud înseamnă reduceri de costuri pentru companii, însă acestea nu sunt privite cu multă încredere, ultima problemă din Google Apps a întrerupt serviciul Gmail de mai multe ori în ultimele luni.

„Majoritatea companiilor vor trece la soluţiile de e-mail de tip cloud, însă procesul va dura câţiva ani, potrivit lui Tom Austin”, analist Gartner. „IBM şi Microsoft au introdus servicii de tip cloud recent, iar Cisco Systems se pregăteşte să facă acest lucru”, a mai adăugat Austin.

Google Apps (Gmail, Google Talk, Google Calendar, Google Docs, Google Sites, Business IT managers, School IT managers) este o afacere profitabilă pentru Google, care generează venituri de sute de milioane de dolari anual, însă este mică în comparaţie cu afacerile totale, care au generat anul trecut un venit de 22 de miliarde de dolari.

Echipa care lucrează la dezvoltarea Google Apps numără 1.000 de anagajaţi, iar numărul celor care folosesc acest serviciu a trecut de 20 de milioane de persoane. Companiile care au mai puţin de 50 de angajaţi au acces gratuit la Google Apps, iar cele mari plătesc 50 de dolari.

SURSĂ: WSJ