Dintre toți candidații, compania angajează sub 1%, arată un infografic realizat de JobVine.

 În medie, recrutarea unui angajat durează șase săptămâni la Google, iar fiecare candidat trebuie să fie verificat de potențialii șefi și colegi și de diverse comitete de angajare, scrie Ejobs.

De-a lungul timpului, compania a ajuns să eficientizeze foarte mult procesul de angajare, ghidându-se după o serie de principii foarte riguroase, pe care le amintește Laszlo Bock, Vicepreședinte Senior al departamentului de resurse umane, în cartea sa, „Work Rules”, și despre care scriu cei de la World Economic Forum.

 Astfel, de la 29 de pași pentru angajarea unui candidat, Google a optimizat procesul și a ajuns la 4-9 etape. De asemenea, timpul dedicat recrutării a fost redus semnificativ.

Bock explică faptul că anii de cercetare și experimentare au ajutat compania să aducă la rangul de știință procesul de recrutare și angajarea oamenilor excepționali. Iar metoda Google poate fi preluată și de companii mai mici, la o scară mai mică.

 „Sunt patru principii simple, care pot ajuta chiar și cea mai mică echipă să recruteze mult mult mai eficient”, scrie el. Ejobs prezintă cele 4 sfaturi pentru orice angajator, după regulile folosite de Google pentru a găsi angajați de top.

1. Stabilește standarde intransigente

„Înainte de a începe recrutarea, este nevoie să definești în grup ce înseamnă excelent pentru voi. O regulă bună este să angajezi doar oameni care sunt mai buni decât tine”, scrie Bock.

El susține că principiul poate fi aplicat pentru orice poziție. Dacă angajezi un asistent manager, nu te uita doar după cineva care poate răspunde la telefoane și poate să îți organizeze întâlnirile, ci găsește pe cineva care îți va face jobul mai ușor, organizându-ți timpul și prioritățile mai bine decât ai fi putut tu să faci vreodată.

 

2. Găsește candidați pe cont propriu

Deși Google lucrează cu firme de recrutare, compania apelează la ele doar în situații speciale, în care este nevoie de o expertiză externă, de exemplu pentru alcătuirea unei noi echipe în altă țară.

Pentru alte recrutări, Google se bazează pe propriul portal de cariere și recomandări de la alți angajați ai companiei. Bock sugerează că, atunci când compania devine suficient de mare, poți să apelezi la angajații cu cele mai multe conexiuni, pentru a găsi cei mai potriviți candidați.

3. Verifică ceea ce faci

 La Google, deciziile de angajare sunt luate de comitete, nu de indivizi. Astfel, se reduce riscul unei decizii greșite sau părtinitoare. Chiar și companiile mai mici trebuie să evite să pună povara angajării pe un singur individ.

„Include subordonații și colegii în interviuri, asigură-te că aceștia iau notițe și că ai un grup de oameni imparțiali care iau decizia efectivă de angajare”, scrie Bock.

„Periodic, întoarce-te la acele notițe și compară-le cu activitatea noului angajat, pentru a îmbunătăți capacitatea de evaluare”, mai spune el.

4. Oferă-le candidaților un motiv să vină în echipa ta

Lasă-i să vadă ce impact ar avea munca lor și arată-le oamenii extraordinari cu care vor lucra.

Jonathan Rosenberg, fost Vicepreședinte Senior de produse la Google și actual consilier al lui Larry Page, la Alphabet, obișnuia să țină sute de CV-uri ale angajaților Google în biroul său, povestește Bock.

Dacă un candidat nu era sigur dacă să vină să lucreze pentru companie, Jonathan îi trimitea un teanc cu CV-uri, pentru a-i arăta cu cine urma să lucreze. Astfel, candidatul descoperea ca ar fi urmat să lucreze cu oameni precum creatorul JavaScript sau atleți olimpici.