IAB arată că 54% din toate veniturile din publicitatea online americană este colectată de Google. Altfel spus, dintr-un dolar încasat, 54 de cenți se duc în buzunarul companiei care are cel mai mare motor de căutare din lume.
Pe primul trimestru, Google a obținut, la nivel global, nu mai puțin de 8,58 de miliarde de dolari din publicitatea online. Veniturile din Statele Unite s-au ridicat la nivelul de 4,01 miliarde de dolari, iar cele din afara Statelor Unite la 4,57 miliarde.
Veniturile cresc nu neapărat pentru că se fac simțite efectele ieșirii din recesiune ci pentru că treptat banii din offline se mută în online.
Care este cauza pentru care veniturile din publicitate ale Google tot cresc în măsura în care este "atacat" tot mai mult de concurenți precum Facebook?
L-am întrebat pe Steffen Heringhaus, fondator al agenției SEO 5 elements, care face optimizare pentru Ringier România.
"Este o dezvoltare multiplă, pe plan mondial, sigur mai crește traficul pe internet și aduce atât utilizatori, cât și advertiseri noi. Pe piețele mai mature în schimb, crește concurența si bugetul advertiserilor, încet- încet se pare că și în România. Dar observăm și că Google devine din ce în ce mai agresiv cu publicitatea, spre exemplu cu Google Instant care nu numai că salvează timp pentru cei care caută, dar afișează și mai multe reclame în același timp – în condițiile în care advertiserii au fost forțați să se bată mai mult pentru aceleași cuvinte de publicitate, după ce Google AdWords a dezactivat o parte bună din termenii long tail care tind sa fie mai ieftini", spune expertul, care arată totodată că "și cantitatea de publicitate care ocupă un ecran a crescut semnificativ".
Concluzia? Pe măsură ce crește internetul vor crește tot mai mult și încasările din reclamă, Google va lua o felie mare din aceste încasări. Celorlalți, cum ar fi rețelele de socializare, nu le rămâne decât să-și împartă restul de bani. Din acest punct de vedere, Facebook rămâne extrem de slab.