Google, cel mai valoros brand din lume. Nokia, doar pe locul 43

Google este şi în acest an cel mai valoros brand, fiind evaluat la 114 miliarde de dolari, conform unui clasament al celor mai valoroase branduri din lume realizat de Millward Brown. Google este pe primul loc în clasament cu o valoare a brandului de 114 miliarde de dolari, în creştere cu 14% faţă de 2008. Următoarele trei poziţii din top sunt ocupate de alte companii din domeniul IT, IBM, Apple şi Microsoft. Brandul IBM valorează 86 miliarde de dolari, creştere de 30%, Apple - 83 mi

Google este şi în acest an cel mai valoros brand, fiind evaluat la 114 miliarde de dolari, conform unui clasament al celor mai valoroase branduri din lume realizat de Millward Brown.

Google este pe primul loc în clasament cu o valoare a brandului de 114 miliarde de dolari, în creştere cu 14% faţă de 2008. Următoarele trei poziţii din top sunt ocupate de alte companii din domeniul IT, IBM, Apple şi Microsoft. Brandul IBM valorează 86 miliarde de dolari, creştere de 30%, Apple – 83 miliarde dolari, creştere de 32% şi Microsoft- 76 miliarde de dolari, în stagnare.

În top 10 mai sunt Coca-Cola (68 miliarde de dolari, creştere de 1%), McDonald’s (66 miliarde de dolari, -1%), Marlboro (57 miliarde de dolari, 15%), China Mobile (52 miliarde de dolari, -14%), General Electric (45 miliarde de dolari, -25%), respectiv Vodafone (44 miliarde de dolari, -17%).

Sud-coreenii de la Samsung au crescut cel mai mult, cu 80%, plasând brandul pe locul 68, la o valoare de 11 miliarde de dolari.

Liderul mondial în furnizarea de telefoane mobile, Nokia, se află la polul opus.  Nokia a pierdut 58% din valoarea brandului, la mai puţin de 15 miliarde de dolari, şi a coborât până pe locul 43.

Facebook, cea mai populară reţea socială din lume, cu peste 400 de miloane de utilizatori, are o valoare de 5,5 miliarde de dolari a brandului, însă nu prinde top 100 general al brandurilor globale.

SURSA: Cnet.com