Zeci de mii de angajați își pierd locul de muncă la Google

Google introduce inteligența artificială înlocuind 30.000 de angajați. Creează primul departament format exclusiv din roboți. Se preconizează concedieri ample la gigantul IT, o mișcare care a început anul trecut, când aproximativ 12.000 de angajați au fost concediați.

În 2023, Google a decis să rezilieze contractele de muncă pentru aproximativ 12.000 de angajați, o măsură esențială pentru ajustarea capacității companiei de a investi în sectoare emergente, dat fiind mediu global într-o continuă transformare.

Există indicii că americanii intenționează să reducă forța de muncă cu aproximativ 30.000 de angajați. Ei  adoptă o nouă inovație în domeniul inteligenței artificiale (AI).

În ciuda angajamentului său remarcabil în dezvoltarea modelelor AI pentru aplicații externe, informațiile recente sugerează că Google nu se axează doar pe extinderea AI în afara companiei. Ci și pe o modificare semnificativă a structurii sale operaționale.

Conform unui raport recent de la „The Information”, Google analizează posibilitatea unei reduceri semnificative a personalului. O mișcare strategică care are ca scop integrarea extinsă a inteligenței artificiale (AI) în diverse aspecte ale proceselor sale de afaceri, conform informațiilor disponibile pe cnbctv18.com.

google
SURSA FOTO: Dreamstime

Se dorește îmbunătățirea performanțelor

Se estimează că această restructurare propusă va impacta în principal departamentul de vânzări de reclame Google. Acolo unde compania a investigat deja beneficiile utilizării AI pentru îmbunătățirea performanțelor pe parcursul mai multor luni.

„Adoptarea inteligenței artificiale în acest domeniu ar putea declanșa o schimbare considerabilă în cadrul Google, deoarece raportul evidențiază impactul transformator al inteligenței artificiale asupra fluxurilor de venituri asociate cu publicitatea digitală, reducând potențial nevoia de intervenție umană în aceste sarcini.

Experimentarea de către Google a inteligenței artificiale se extinde dincolo de vânzările de anunțuri, cuprinzând și serviciul său de asistență pentru clienți. Integrarea AI în asistența clienților este de așteptat să influențeze în mod direct aspectele centrate pe om ale operațiunilor companiei.

Această schimbare strategică se aliniază cu cazurile anterioare de reducere a personalului Google la începutul anului, care au atras atenția și analiza”, spun experții, potrivit sursei citate.

Altfel, Google a fost nevoit să își recunoască înfrângerea într-o instanță federală din San Francisco, după o plângere comună formulată de mai multe state americane.

Gigantul IT a fost de acord să plătească suma de 700 de milioane de dolari. Va trebui, de asemenea, să permită o concurență mai mare în magazinul său de aplicații, Google Play, notează CNN.