Google dă înapoi, în fața amenzilor uriașe primite în Europa! Compania americană a intrat în conflict nu doar cu Comisia Europeană, ci și cu state precum Franța și Italia.

Acuzațiile privind abuzul de poziție dominantă pe piața de publicitate on-line i-au atras până acum amenzi usturătoare.

Google dă înapoi, în fața amenzilor uriașe primite în Europa! Promite să își schime politicile

Alphabet, compania mamă a Google, a acceptat să facă schimbări la unele din serviciile sale de publicitate online extrem de folosite, în urma încheierii unui acord cu Autoritatea de Reglementare Antitrust din Franţa, transmite Reuters.

Autoritatea a amendat compania americană cu 220 milioane de euro (267,48 milioane de dolari) în urma unei investigaţii care a arătat că Google a abuzat de poziţia sa dominantă pe piaţa de publicitate online, unde unele din instrumentele sale au devenit aproape esenţiale pentru marii editori.

Compania americană a promis că va face modificări la nivel mondial în practicile de promovare a propriilor servicii, după ce a făcut abuz de poziția sa dominantă pe piața de reclame online. Statul francez a amendat Google cu 220 de milioane de euro, după reclamații depuse de două mari grupuri de presă și ziarul Le Figaro.

Acordul anunţat luni de autoritatea franceză reprezintă primul moment în care un gigant american a fost de acord să facă modificări la nivelul modelului de afaceri din reclamele de pe internet.

„Decizia de a sancţiona Google are o importanţă deosebită deoarece este prima decizie din lume care se concentrează pe procesele algoritmice complexe de licitaţie pe care se bazează publicitatea online”, a afirmat Isabelle de Silva, şeful Autorităţii franceze de Reglementare Antitrust.

De Silva a precizat că valoarea amenzii a fost redusă în urma încheierii acordului, dar nu a dat amănunte.

Probleme și cu Italia

Şi autoritatea similară din Italia anunţa recent că investighează gigantul american Google pentru abuz de poziţie dominantă pe piaţa de publicitate online a ţării.

Google este suspectat că a folosit cantitatea enormă de date pe care a colectat-o prin propriile sale aplicaţii pentru a-i opri pe operatorii rivali să concureze în mod eficient, iar ancheta ar urma să fie finalizată până în noiembrie 2021, a informat Autoritatea de Concurenţă din Italia (AGCM).

Instituţia precizează că vânzările de publicitate online sunt a doua cea mai importantă sursă de venituri din sectorul media, iar reducerea concurenţei pe piaţă i-ar putea lipsi de resurse pe editori şi pe cei implicaţi în site-urile de ştiri.

Investigaţia vine în urma unei plângeri formulate anul trecut de grupul italian de lobby IAB, din domeniul publicităţii digitale, şi se adaugă verificărilor activităţii Google de către autorităţile de reglementare din întreaga lume.

În 2019, piaţa italiană de publicitate online a înregistrat venituri de peste 3,3 miliarde de euro.

Şi Comisia Europeană a impus Google o amendă de 1,49 miliarde de euro anul trecut, pentru că a împiedicat accesul rivalilor pe piaţa de publicitate online.

Sursă foto: Pixabay.