Google intenționează să își reducă personalul în acest an
Informația a fost făcută publică de către The Verge, care a citat un memo intern, notează Reuters.
În memo, Sundar Pichai a menționat că reducerile de personal din acest an s-au axat pe eliminarea nivelurilor pentru a simplifica procesele și a accelera ritmul în anumite domenii, conform raportului.
„Aceste eliminări de roluri nu sunt de amploarea reducerilor de anul trecut și nu vor atinge fiecare echipă”, le-a transmis acesta angajaților.
„Avem obiective ambițioase și vom investi în marile noastre priorități în acest an”, a adăugat Pichai.
Un reprezentant al Google a confirmat pentru Reuters că un e-mail a fost trimis către toți angajații. A refuzat însă să divulge conținutul acestuia.
Săptămâna trecută, Google a anunțat că va efectua concedieri în rândul angajaților săi din unitățile de asistență vocală, din echipele de hardware responsabile pentru Pixel, Nest și Fitbit, din departamentul de vânzări de publicitate, precum și din echipa de realitate augmentată.
În ianuarie 2023, Alphabet a comunicat intenția sa de a reduce cu 12.000 de locuri de muncă, reprezentând 6% din forța sa de muncă la nivel global.
La momentul din septembrie 2023, compania număra 182.381 de angajați la nivel global.
Sute de angajați, concediați de la serviciul de vânzări de publicitate
Marți, pe 16 ianuarie, Google a confirmat concedierea a câtorva sute de angajați din echipa sa globală de vânzări de publicitate, pe fondul creșterii automatizării unui număr tot mai mare de sarcini administrative și creative datorită inteligenței artificiale (AI), notează Le Figaro.
„În fiecare an, urmăm un proces riguros de structurare a echipei noastre pentru a oferi cele mai bune servicii clienților noștri de publicitate (…). Ca parte a acestui proces, câteva sute de posturi sunt reduse la nivel global”, a declarat un purtător de cuvânt al gigantului internetului.
„Angajații în cauză vor putea să aplice pentru posturi vacante în cadrul echipei sau în altă parte la Google”, a adăugat acesta.
Informația a fost raportată pentru prima dată de către Business Insider.
Grupul din California a indicat că ajustările aduse serviciului îi vor permite să ofere un suport mai eficient întreprinderilor mici și mijlocii. Personalul rămas se va axa pe colaborarea cu marile corporații. Totodată, Google are planuri de a introduce noi roluri și de a mări numărul de angajări în cursul acestui an. Compania a subliniat schimbări semnificative ce depășesc amplitudinea celor din perioada pandemiei. Cu toate acestea, gigantul căutărilor online nu a menționat integrarea inteligenței artificiale generative. Aceasta reprezintă capacitatea de a genera automat diverse tipuri de conținut. Este o tehnologie care se află în plină revoluționare a multiple sectoare, inclusiv în domeniul publicității.