Google deschide hub-uri în 6 orașe universitare

Google anunță extinderea programului Atelierul Digital prin deschiderea a 6 hub-uri regionale, în colaborare cu mai mute instituții universitare din țară. Hub-urile vor conecta mediul universitar cu cel de business, oferind studenților pregătire practică în antreprenoriat și digital marketing. Totodată, întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se pot adresa hub-urilor pentru a primi consultanță în domeniul online.

Google a lansat Atelierul Digital în aprilie 2016. Prin platforma digitală și seminarii desfășurate în cadrul unităților de învățământ superior, participanții au dobândit cunoștințe practice din diverse domenii: de lansarea unui business online, la crearea unui website de calitate sau dezvoltarea unei strategii online eficiente.

Până în prezent peste 60.000 de persoane – studenți, antreprenori și angajați – au folosit acest program pentru îmbunătățirea competențelor digitale: peste 20.000 de studenți pregătiți în cadrul seminariilor derulate în 45 de orașe din toată țara și 40.000 de utilizatori ai platformei online.  

Următorul pas în dezvoltarea programului îl constituie deschiderea a 6 hub-uri regionale permanente, care vor activa în universități din București, Cluj, Iași, Timișoara, Constanța și Brașov. Hub-urile vor juca un dublu rol: în primul rând vor sprijini start-up-urile prin oferirea unui spațiu de muncă colaborativă pentru studenții – antreprenori, precum și prin sesiuni de pregătire în domeniul business-ului și competențelor digitale.

În al doilea rând, hub-urile vor constitui un spațiu de întâlnire între studenți și IMM-urile locale. Un grup de consultanți digitali, care au absolvit cursurile avansate ale Atelierului Digital, va oferi consultanță gratuită IMM-urilor locale în utilizarea instrumentelor digitale, strategie și marketing online.

„Extinderea acoperirii internetului și tehnologiilor digitale a produs o schimbare structurală în mediul de afaceri. Companiile, indiferent de dimensiunea lor, pot avea acces la un public global. Lipsa competențelor în mediul online este însă o provocare nu doar în România, ci și la nivel european. Puține IMM-uri din România exploatează oportunitățile mediului digital: doar 22% dintre ele utilizează instrumente online și 5% vând online. Hub-urile își propun să pregătească viitorii antreprenori și IMM-urile în a face față provocărilor economiei digitale”, a declarat Elisabeta Moraru, Country Business Development Manager of Google Romania.