Cu o medie de o întâlnire pe săptămână cu oficialii de la Casa Alba de-a lungul mandatului lui Obama, Wall Street Journal scrie că Google a evoluat într-una dintre cele mai puternice forțe corporatiste din Washington.
Ascensiunea „politică” a Google a ajuns în prim-plan în 2012, când Comisia Federală pentru Comerț a anunțat o anchetă antitrust la gigantul căutărilor pe Internet. Drept răspuns, Google a angajat o pleiadă de evenimente publice favorabile și întâlniri la nivel înalt cu oficiali FTC și ai Casei Albe.
Comisia Federală pentru Comerţ a anulat în cele din urmă investigaţia, iar Google şi-a ajustat politicile sale pe cont propriu. De altfel, ancheta FTC a fost făcut publică săptămâna trecută.
Astăzi, doar Comcast cheltuieşte pe lobby mai mult decât Google, care a cheltuit 16.8 miliarde dolari în 2014, încearcând să influențeze legislativul.
Google a fost, de asemenea, al doilea cel mai mare contributor la campania pentru realegerea președintelui Obama în 2012, la mica distanţă de Microsoft.