Compania care deține cel mai mare motor de căutare online, Google, a reușit expansiunea veniturilor pe divizia mobile și în afacerile din întreaga lume, în timp ce veniturile per click și-au continuat declinul, astfe că acțiunile companiei au atins un nou maxim istoric în sesiunea extinsă.
Reacția pieței la rezultatele Google a făcut ca acțiunea să se apropie la câțiva pași de 1.000 dolari, în condițiile în care analiștii consideră rezultatele Google ca fiind solide, dar nu spectaculoase, transmite Reuters.
Acțiunile Google au explodat cu 8,2% (sau 72,7 dolari) după rezultate, atingând cel mai mare nivel din istoria companiei și din istoria companiilor din S&P 500, de 960 dolari, nivel la care valoare de piață a depășește 300 miliarde dolari. Și asta în condițiile în care în timpul sesiunii normale, acțiunile Google au închis în scădere cu 1%, la 888,8 dolari.
Pentru trimestrul al treilea, Google a raportat o creștere cu 23% a veniturilor din afacerile sale pe internet, excluzând taxele plătite către partenerii săi, până la nivelul de 10,8 miliarde dolari.
“Așteptările privind câștigurile au fost puțin depășite. Ei au făcut ce aveau nevoie pentru a impresiona investitorii”, spune analistul Kerry Rice de la Needham & Co.
Afacerile Google, ca și cele ale rivalilor Facebook și Yahoo, sunt sub presiune cu cât accesul mai mare al consumatorilor la serviciile online de pe dispozitivele mobile (cum ar fi smartphone-urile și tabletele) generează rate ale veniturilor din publicitate mai mici decât pe Pc-uri.
Media costului-per-click, care reprezintă prețul plătit către Google de companiile de publicitate când consumatorii dau click pe reclamele lor, a scăzut cu 8% în trimestrul al treilea, adâncind erodarea cu 6% a prețului experiementată de Google în trimestrul al doilea.
În același timp, analiștii își exprimă îngrijorarea cu privire la pierderile din divizia Motorola Mobility, din care Google ar putea contoriza o pierdere anuală de 1 miliard dolari. Reprezentanții Google spun că e prea devreme ca această divizie să fie profitabilă, ea având o țintă pe termen lung.