Schimbări la Google. Potrivit ultimelor informații transmise de gigantul american, va fi schimbat modul în care căutările pot fi realizate. Totodată, va mai fi adusă și o modificare referitoare la afișarea rezultatelor căutate, graţie unui nou model de învăţare mecanică.

Mai exact, se pare că Google s-a întors în timp, aducându-și aminte că a pornit în afaceri ca un motor de căutare. Astfel, chiar dacă a părut că a uitat să mai inoveze în acest domeniu în ultimii ani, la adăpostul cotei de peste 90% de piaţă, anunţă acum o noutate care va schimba punctual relaţia utilizator – motor de căutare.

În ceea ce privește modificările aduse cu noile opțiuni, în primul rând, Google promite mai mult context pentru căutările realizate de utilizator. Cu ajutorul modelului de învăţare mecanică MUM (Multitask Unified Model), gigantul american promite o experienţă mai bogată şi mai profundă.

Astfel, potrivit sursei citate, alături de rezultatele care servesc punctual căutarea, Google va afişa ceea ce numeşte o constelaţie de subiecte relaţionate, într-un mod organizat.

Ce schimbări aduce Google 

În același timp, utilizatorii mai trebuie să știe că viitorul design al paginilor de căutare va include o secţiune numită “Things to know”. Aici vor fi afişate subiecte considerate de AI de interes pentru utilizator. Acestea ar putea fi de mare ajutor, făcându-i pe utilizatori să înţeleagă mai bine contextul din jurul subiectului principal.

Aceasta nu este singura modificare anunțată de companie. Totodată, Google speră că noua abordare va ajuta utilizatorul să treacă la un mod mai natural de folosire a motorului de căutare. În loc de cuvinte cheie, utilizatorul ar putea adresa întrebări normale motorului de căutare.

În acest context, Google va integra în motorul său de căutare componenta Google Lens, care facilitează identificarea şi căutarea obiectelor din imagini. De menționat este faptul că Lens merge un pas mai departe acum şi permite rafinarea căutărilor folosind cuvinte cheie.

Totodată, Lens ar putea fi esențial pentru utilizatori, ajutându-i să găsească informaţii mai relevante sau nu, în funcție de situați. Totuși, un lucru este clar. Din acest punct de vedere, Google vede potenţialul pe care această facilitate o are în zona cumpărăturilor online, unde este unul dintre cei mai mari jucători.