Google face schimbări majore
Uniunea Europeană a inițiat Digital Markets Act (DMA), care vizează nivelarea terenului de joc și garantarea unei concurențe corecte, pentru a schimba dinamica puterii în lumea tehnologiei, oferind consumatorilor și startup-urilor o șansă echitabilă în fața giganților tech.
Europa urmează să adopte Digital Markets Act pe 6 martie. Drept urmare, Google începe să testeze și să facă schimbări în produsele și serviciile sale din regiune.
Actualizarea anunțată de gigantul american menționează modul în care Android, Chrome, Căutare și alte servicii Google se vor schimba pentru utilizatorii europeni în viitorul apropiat.
Dacă sunteți în SUA și utilizați un telefon Android, în curând veți putea schimba mai ușor motorul de căutare sau browserul implicit.
Conform DMA, Google va fi obligat să arate un ecran de alegere suplimentar în timpul procesului de configurare a unui telefon Android. Desktopul Chrome și aplicația iOS vor afișa și acest ecran al alegerii, potrivit Androidauthority.
În prezent, Google partajează datele despre utilizatori în toate serviciile și produsele sale, dar acest lucru este pe cale să se schimbe și pentru utilizatorii din UE.
Compania spune că va prezenta europenilor un anunț de consimțământ suplimentar, pentru a-i întreba dacă unele servicii pot continua să partajeze date pentru lucruri precum conținut și personalizarea reclamelor.
Google va oferi utilizatorilor din UE posibilitatea de a menține anumite servicii conectate
De asemenea, Google va oferi utilizatorilor din UE posibilitatea de a menține anumite servicii conectate, cum ar fi YouTube, Căutare, Servicii publicitare, Google Play, Chrome și multe altele.
Utilizatorii pot alege:
- să păstreze toate aceste servicii conectate
- să nu aibă niciunul dintre ele conectat
- să selecteze care dintre serviciile individuale ar dori să rămână conectate
Google avertizează că unele funcții s-ar putea să nu funcționeze dacă utilizatorii renunță la conectarea serviciilor.
Când sunt conectate, aceste servicii vor putea partaja datele utilizatorilor între ele și cu toate celelalte servicii Google.
Rezultatele Căutării vor suferi unele modificări și în Europa
De asemenea, compania avertizează că unele funcții ar putea să nu funcționeze dacă utilizatorii renunță la conectare. De exemplu, dacă deconectați Căutare, YouTube și Chrome, recomandări precum:
- „Ce să vizionați” în Căutare
- feed-ul Discover vor fi mai puțin personalizate
Rezultatele Căutării vor suferi unele modificări. În următoarele câteva săptămâni, Google va ajusta rezultatele pentru interogări precum recomandarea de hoteluri sau cumpărarea unui produs.
„Vom introduce unități dedicate care includ un grup de link-uri către site-uri de comparare de pe web și comenzi rapide pentru interogări în partea de sus a paginii de căutare pentru a ajuta oamenii să-și perfecționeze căutarea, inclusiv prin concentrarea rezultatelor doar pe site-urile de comparație”, a spus compania.
„Pentru categorii precum hoteluri, vom începe să testăm un spațiu dedicat pentru site-urile de comparație și furnizorii direcți pentru a afișa rezultate individuale mai detaliate, inclusiv imagini, evaluări cu stele și multe altele”, a adăugat acesta.
Compania va testa un API de portabilitate a datelor pentru dezvoltatori, pentru a-i ajuta pe utilizatori să-și mute datele de la serviciile Google la servicii terțe.
Compania nu este mulțumită de schimbările anunțate
Deși gigantul tehnologic merge mai departe și face aceste schimbări în așteptarea DMA, nu pare încântat de actuala situație.
„Deși susținem multe dintre ambițiile DMA în ceea ce privește alegerea și interoperabilitatea consumatorilor, noile reguli implică compromisuri dificile. Suntem îngrijorați că unele dintre aceste reguli vor reduce opțiunile disponibile oamenilor și întreprinderilor din Europa”, a subliniat compania.
Actualizările anunțate vor intra, treptat, în vigoare. Google spune că va oferi mai multe detalii despre modificările finale pe care le va face, înainte de termenul limită din martie.