28 de directori ai celor mai importante afaceri online, printre care Amazon, BitTorrent, eBay, Google Inc., Mozilla Corporation, Twitter, YouTube, Craiglist, Flickr, Facebook sau LinkedIn, au semnat scrisoarea adresată preşedintelui Comisiei Federale de Comunicaţii (FCC) din America, Julius Genachowski, prin care susţin un Internet liber şi deschis.
Reprezentanţii a 24 dintre cele mai mari afaceri online au semnat o scrisoare deschisă prin care îşi manifestă suportul pentru menţinerea unui Internet liber şi deschis. Aceştia s-au exprimat în numele Coaliţiei pentru un Internet Deschis, un grup de interese care militează pentru neutralitatea netului, din care fac parte majoritatea afacerilor online cunoscute. Printre semnatari se mai regăsesc Skype, Digg, OpenDNS, Cbeyond, Sony Electronics, Meetup,Vuze, Inc. Zynga, EchoStar Corporation, Expedia si AdRoll.com.
FCC urmează să introducă o serie de reguli cu privire la neutralitatea netului, principiul conform căruia toată lumea ar trebui să aibă acces egal la Internet. În septembrie, preşedintele FCC, Julius Genachowski, a propus adăugarea a două noi reguli la „Principiile Politicii Internetului”, un set de patru reguli stabilite în 2005 de către Comisia Federală de Comunicaţii care servesc drept cadru legislativ pentru accesul broadband la Internet.
Noi reguli pentru un Internet liber şi deschis
Prima reglementare ar împiedica providerii de net să discrimineze anumite surse de conţinut sau aplicaţii pe Internet, mizând pe un management al reţelei rezonabil. A doua regulă ar asigura transparenţa managementului reţelei. „Internetul este o platformă extraordinară pentru inovaţie, crearea de locuri de muncă, investiţii şi oportunităţi. Are un potenţial uriaş pentru antreprenori şi a permis lansarea şi dezvoltarea multor afaceri mici în America. Este esenţial să asigurăm un Internet liber şi deschis”, şi-a argumentat Genachowski iniţiativa.
Cele mai mari branduri online şi-au trecut numele pe scrisoarea de susţinere a acestei iniţiative. „În întreaga istorie a Internetului, legile adoptate de FCC au apărat dreptul consumatorilor de a-şi alege conţinutul şi serviciile pe care le vor. Antreprenorii, tehnicienii şi investitorii au avut posibilitatea să dezvolte noi produse şi servicii online având garanţia unui acces neutru şi nediscriminator al utilizatorilor, ceea ce a dus la apariţia unei ere de dezvoltare şi creativitate fără precedent. Business-urile s-au folosit de puterea Internetului penru a dezvolta linii de produse inovatoare, să câştige noi clienţi şi să creeze noi modele de afaceri”, scriu reprezentanţii celor mai populare businessuri online.
În Europa s-au făcut deja paşi pentru încălcarea neutralităţii netului
„Am văzut deja câteva exemple clare de deviaţie de la neutralitatea istorică a Internetului”, a completat Genachowski, făcând trimitere la actualele încercări ale Franţei şi a Comisiei Europene de a desfiinţa Amendamentul 138 din „Pachetul Telecom”, care apără neutralitatea Internetului şi protejează utilizatorii de legi abuzive precum „legea celor trei lovituri” franceze.
La diferenţa dintre abordarea americană a Internetului şi actuala încercare a Franţei de a crea un precedent în încălcarea neutralităţii netului au făcut aluzie şi semnatarii scrisorii trimisă din partea Coaliţiei pentru un Internet deschis. „Avantajul pe care îl are America în domeniul tehnologic se datorează, în mare parte, unui Internet deschis. Aplaudăm faptul că aţi fost primii care au iniţiat un proces de dezvoltare a unor reguli care să protejeze acele calităţi ale Internetului care l-au făcut atât de important”.
Îl puteţi asculta aici pe Julius Genachowski explicând importanţa neutralităţii Internetului: