Google ar putea introduce o funcție de căutare bazată pe inteligență artificială
Conform unui raport al Financial Times din 3 aprilie, Google explorează diverse opțiuni, inclusiv integrarea funcțiilor de căutare bazate pe inteligență artificială în serviciile sale de abonament premium. Aceste servicii oferă deja acces la noul său asistent Gemini AI în Gmail și Docs, conform informațiilor de pe cointelegraph.com.
Google se bazează în principal pe publicitate pentru a-și monetiza serviciile. Compania a introdus deja diverse planuri, inclusiv asistentul Gemini AI în Gmail și Docs.
Cu toate acestea, până în prezent, aceste abonamente nu au inclus îmbunătățiri în ceea ce privește experiența de căutare. Produsul principal al companiei, Google Search, este gratuit încă de la lansarea sa la începutul anilor 2000. Cu toate acestea, gigantul tehnologic ar putea explora diferite modalități de monetizare a serviciilor sale.
Conform raportului, motorul de căutare tradițional Google va rămâne gratuit. Așadar, reclamele vor continua să fie afișate alături de rezultatele căutării, chiar și pentru abonații serviciilor premium.
În contextul concurenței recente din domeniul inteligenței artificiale, majoritatea companiilor de tehnologie au încercat să lanseze mai multe produse pe piață.
Google a demarat testele pentru instrumentul său de căutare bazat pe inteligență artificială. Acesta combină narațiuni personalizate cu link-uri web și reclame. Cu toate acestea, integrarea acestui instrument în motorul de căutare principal întârzie din cauza adoptării întârziate a caracteristicilor din „experiența sa generativă de căutare” experimentală.
Nu va exista o experiență de căutare fără reclame
Cu toate acestea, interogările AI necesită mai multă putere de calcul, ceea ce în cele din urmă este costisitor în comparație cu interogările generale. Prin urmare, s-ar putea să nu fie profitabil pentru Google să ofere gratuit „Experiența generativă de căutare”.
Un purtător de cuvânt de la Google a declarat că compania nu are planuri pentru o experiență de căutare fără reclame:
„Nu lucrăm sau luăm în considerare o experiență de căutare fără anunțuri.
După cum am făcut de multe ori înainte, vom continua să construim noi capabilități și servicii premium pentru a îmbunătăți ofertele noastre de abonament pe Google.”
Google este recunoscut pentru rolul său pionier în tehnologiile care stau la baza actualei ascensiuni a inteligenței artificiale. Compania se găsește în competiție cu doi jucători proeminenți din industrie: OpenAI, dezvoltatorul ChatGPT, și Microsoft, susținătorul acestuia.