Google investeşte 150 milioane de dolari pentru promovarea jurnalismului digital în Europa

Google, liderul serviciilor de căutare generală pe Internet, s-a angajat să acorde în următorii trei ani finanţare în valoare de 150 milioane de euro (163 milioane de dolari) companiilor media europene şi start-up-urilor concentrate pe jurnalism, transmit DPA şi BBC.

Printre publicaţiile care sprijină iniţiativa se află Financial Times şi Guardian din Marea Britanie, El Pais din Spania, Frankfurter

Allgemeine Zeitung şi Die Zeit din Germania, Les Echo din Franţa, La Stampa din Italia şi NRC din Olanda. De asemenea, vor participa trei asociaţii de jurnalism.

Google a investit, deja, 60 de milioane de euro într-un program de inovaţii în jurnalism, desfăşurat în Franţa.

Fondurile, care fac parte dintr-un pachet mai amplu de măsuri, vor fi utilizate pentru a sprijini eforturile organizaţiilor de a câştiga bani din propriul conţinut online.

Printre companiile media absente din proiect se află cele care au criticat activităţile Google: News Corp deţinut de miliardarul Rupert Murdoch şi grupul german Axel Springer.

Organizaţiile care acceptă fonduri de la Google trebuie să se asigure că cititorii lor au adoptat măsuri pentru evitarea conflictului de interese în privinţa conţinutului lor online.

Banii vor fi alocaţi în următorii trei ani pentru promovarea jurnalismului digital.

De asemenea Google va colabora cu firmele media europene pentru a găsi modalităţi de creştere a veniturilor prin folosirea reclamelor şi a datelor online iar angajaţii Google din Paris, Hamburg şi Londra vor preda cursuri de competenţe digitale jurnaliştilor.

Anunţul Google vine după ce grupul american a respins recent acuzaţiile formulate de Comisia Europeană potrivit cărora Google a abuzat de poziţia sa dominantă pe pieţele serviciilor de căutare generală pe Internet.

Concluzia preliminară a anchetei deschise în noiembrie 2010 de Executivul comunitar este că Google acordă un tratament preferenţial sistematic propriului său produs de comparare a preţurilor în cadrul paginilor sale cu rezultate ale căutării generale, de exemplu prin afişarea mai vizibilă a Google Shopping. Astfel, este posibil ca Google să devieze în mod artificial traficul dinspre serviciile concurente de comparare a preţurilor, afectând capacitatea acestora de a concura pe piaţă.

Google are 10 săptămâni la dispoziţie pentru a răspunde acuzaţiilor venite de la Comisia Europeană. O soluţie amiabilă este în continuare posibilă însă, în cel mai rău caz, Google ar putea primi o amendă echivalentă cu 10% din cifra sa de afaceri, adică peste şase miliarde de dolari.

AGERPRES