Google a dat asigurări că se va angaja să protejeze datele personale ale utilizatorilor săi într-un moment în care gigantul Internetului îşi prezintă noua politică de confidenţialitate şi face faţă presiunilor din partea unor aleşi americani pe această temă.
Google le-a trimis o scrisoare parlamentarilor americani şi a postat pe blogul său comentarii în scopul de a explica revizuirea regulilor sale de confidenţialitate, care vor intra în vigoare la 1 martie a.c. şi sunt destinate regrupării informaţiilor utilizatorilor care provin de la mai multe servicii ale sale cândva separate, precum mesageria Gmail sau reţeaua socială Google+, scrie Agerpres.
”Protecţia vieţii private este un lucru la care ne gândim în fiecare moment în activitatea noastră şi suntem deschişi oricărei discuţii pe această temă”, a declarat unul dintre responsabilii Google, Pablo Chavez, pe blogul grupului.
El a adăugat că aceste noi reguli vor fi ”mai simple şi mai comprehensibile” decât cele în vigoare şi vor duce la ”o utilizare integrată şi uşoară care va permite un mai mare schimb de informaţii între produsele pentru care utilizatorii au un cont Google”.
Mai mulţi militanţi pentru apărarea vieţii private şi-au exprimat preocuparea în legătură cu faptul că utilizatorii nu vor putea refuza aplicarea noii politici, care le va permite agenţiilor de publicitate să trimită mesaje publicitare internauţilor.
Luni, doi aleşi din Congresul SUA, republicanul Mary Bono Mack şi democratul G.K. Butterfield, membri ai unei subcomisii a Camerei Reprezentanţilor pe probleme de comerţ, i-au cerut directorului general al Google, Larry Page, să explice noua politică de confidenţialitate, îndeosebi ”modul în care informaţiile personale ale utilizatorilor vor fi colectate, combinate, arhivate şi utilizate”.
Pablo Chavez a subliniat că ”nu se vor schimba lucruri importante”: ”Datele personale ale dumneavoastră vor avea în continuare caracter privat, nu vom schimba gradul de vizibilitate a informaţiilor pe care le-aţi oferit pentru Google”.
El a dat, de asemenea, asigurări că grupul va continua ”să nu vândă informaţiile dumneavoastră agenţiilor de publicitate”.