Compania Google si-a lansat sistemul de plati online Checkout in Marea Britanie, informeaza presa internationala. Acesta a fost pana acum disponibil doar in Statele Unite unde a fost lansat in 2006. Checkout concureaza cu sistemele de plati prin card folosite magazinele online dar si cu sistemul Pay-Pal al site-ului eBay. Sistemul Checkout are ca scop cresterea principalei surse de venit a motorului de cautare Google, vanzarea de reclame online. “Punctul de plecare
Compania Google si-a lansat sistemul de plati online Checkout in Marea Britanie, informeaza presa internationala. Acesta a fost pana acum disponibil doar in Statele Unite unde a fost lansat in 2006. Checkout concureaza cu sistemele de plati prin card folosite magazinele online dar si cu sistemul Pay-Pal al site-ului eBay.
Sistemul Checkout are ca scop cresterea principalei surse de venit a motorului de cautare Google, vanzarea de reclame online.
“Punctul de plecare este format din produsele noastre de baza”, a declarat Obi Felton, consumer marketing chief Google UK.
Compania nu dorit sa precizize cand va lansa sistemul Checkout in restul Europei.
Un sondaj efectuat de Jupiter Research in noiembrie si decembrie 2006 in Statele Unite a aratat ca majoritatea platilor online sunt efectuate prin sistemele proprii de plati ale retailerilor. Totusi, Pay-Pal ramane principalul sistem de plati individual din Statele Unite, prin el efectuandu-se in aceste doua luni 25% din totalul platilor online din Statele Unite. Sistemul Billmelater a inregistrat o cota de piata de 6% in acesta perioada, in timp de Google Checkout a inregistrat o cota de piata de 2%.
“Daca platile efectuate prin Pay-Pal pe eBay nu ar fi fost luate in considerare, acesta ar fi avut o cota de piata de 8-9%”, a declarat Ed Kountz, senior analist la Jupiter Research.
Totodata, Google va incearca sa profite si de pe urma principalul risc la care este expus sistemul Pay-Pal, acesta fiind constant supus incercarilor de fraudare datorita pozitiei sale dominante.
Sursa: Capital 13 Aprilie 2007