Google anunță disponibilitatea unui nou instrument pentru editorii site-urilor de știri din România, care le va permite să primească oferte pentru previzualizări extinse ale conținutului lor afișat în rezultatele căutării Google.

„Timp de mulți ani, Google a ajutat oamenii să găsească informații prin crearea de link-uri către știri și alte site-uri web și a sprijinit editorii și jurnaliștii prin produse, tehnologie publicitară și finanțare. În ultimul an, am lansat, de asemenea, un program de licențiere numit Google News Showcase, care colaborează cu peste 750 de publicații din întreaga Europă.

În paralel cu aceste eforturi, am negociat cu editorii de știri pentru a acorda licențe pentru conținut în temeiul Directivei europene privind drepturile de autor”, arăta un comunicat al Google transmis în urmă cu ceva vreme.

Cum funcționează acest instrument?

Mai exact, este vorba despre Extended News Previews (ENP), care este disponibil în Search Console pentru operatorii site-urilor web de știri.

Potrivit legii europene privind drepturile de autor, editorii site-urilor de știri online pot permite motoarelor de căutare să utilizeze în mod liber doar un scurt extras din conținut în rezultatele căutării. Pentru utilizarea previzualizărilor extinse, instrumentul ENP al Google va oferi editorilor de știri din România acorduri comerciale.

Prin intermediul acestui nou instrument, care va fi disponibil prin intermediul Search Console, editorilor li se va oferi un acord cu Google pentru acest conținut în cadrul unui Extended News Preview (ENP). Acesta va include informații cu privire la scopul ofertei, la modul de înscriere și la modul în care pot oferi feedback.

Au fost semnate deja acorduri cu peste 650 de publicații europene

Google va plăti o sumă recurentă editorilor care semnează acordul pentru previzualizările extinse ale știrilor.

Până acum, Google a semnat acorduri conform Directivei europene privind drepturile de autor care includ peste 650 de publicații de știri din toată Europa, iar multe alte discuții sunt în derulare.

Ofertele făcute prin noul instrument se bazează pe o serie de criterii consecvente, care respectă legea și îndrumările existente privind drepturile de autor din Directivă. Aceste criterii includ numărul de afișări ale unui site de știri și cât de mult venit publicitar este generat pe paginile care afișează și previzualizează știri.

Editorii continuă să aibă control deplin asupra deciziei de a permite conținutului lor să apară sau nu în căutarea Google și asupra modului în care acel conținut poate fi previzualizat.