În urmă cu câteva zile, compania Google anunţa că motorul său de căutare va integra în rezultate şi răspunsurile găsite în reţeaua sa de socializare, Google+ şi în serviciul de distribuire de fotografii, Picasa. Criticile cu privire la noul sistem "Search plus your world" nu au întârziat să apară.
"Am introdus o lume personală în căutare. Când caut cuvântul Bangalore, găsesc nu numai informaţii despre oraş, ci văd şi imagini cu casa în care am crescut", explica atunci Ben Gomes, un oficial al companiei Google.
Scopul demersului este clar: Google vrea să contracareze concurenţa reţelei de socializare Facebook, care nu numai că are un portofoliu de 800 de milioane de utilizatori, dar devine un instrument de căutare utilizat tot mai des.
Prima companie care a criticat sistemul "Search plus your world" a fost Twitter: "Informaţiile apar prima dată pe Twitter, ceea ce înseamnă că, deseori, conturile Twitter şi tweet-urile sunt rezultatele cele mai pertinente. Odată cu schimbările anunţate de Google, aceste informaţii vor deveni mai dificil de găsit", au explicat reprezentanţii companiei.
"O zi neagră pentru internet", a publicat pe contul personal de Twitter Alex Macgillivray, consilierul companiei Twitter pe probleme de politici şi siguranţa datelor. Reprezentanţii Google au avut un răspuns prompt şi dur: "Suntem surprinşi de comentariile din partea Twitter cu privire la Search plus Your World, pentru că vara trecută ei au ales să nu îşi înnoiască contractul cu noi".
Interesant este că în luna octombrie a anului trecut, un om din interior, mai precis Steve Yegge, un inginer de la Google, a scris pe propria pagină de Google+ că problema companiei la care lucrează este aceea că încearcă să depăşească Facebook fără să înţeleagă în prealabil cum funcţionează platformele de socializare.
Sistemul Search plus Your World este intens criticat şi în comunitatea bloggerilor. Ideea care circulă este că noţiunea de "căutare personală", care stă la baza noului sistem de căutare, este impropriu folosită de Google, în încercarea de a masca încălcări flagrante ale regulilor anticoncurenţiale. Cel mai potrivit exemplu vehiculat în comunitatea bloggerilor este acela că atunci cât se dă căutare după cuvântul "Facebook" pe Google, în dreapta apare o trimitere către contul personal de Google+ al fondatorului Facebook, Mark Zuckerberg. Trebuie precizat că Zuckerberg nu a postat încă nimic pe acest cont, deci rezultatul este irelevant.
În această industrie pierderile apar nu pentru că agasezi competitorii, ci pentru că agasezi clienţii, scrie Business Insider.
În ultima zi au apărut noi reacţii: site-ul Gizmodo scrie că "Google tocmai a făcut din Bing cel mai bun motor de căutare". Mai mult, Dave Winer de la Scripting News, a declarat că s-a săturat de schimbările aduse de Google şi va trece la Bing dacă Microsoft promite sa nu facă aceleaşi lucruri.