Google a participat în această săptămână la o strângere de fonduri de 542 de milioane de dolari realizată de Magic Leap, un startup din Florida care speră să accelereze, cu ajutorul acestor bani, dezvoltarea unui produs comercializabil.
Sundar Pichai, vicepreşedintele Google, responsabil cu sistemul de operare pentru dispozitive mobile Android, se va alătura consiliului de administraţie al companiei Magic Leap.
Potrivit cotidianului The New York Times, injecţia de capital ridică la aproximativ 2 miliarde de dolari valoarea de piaţă a acestui startup, care nu dispune în prezent de niciun produs comercializabil şi nu generează nicio cifră de afaceri.
Realitatea augmentată constă în introducerea unor imagini de sinteză în câmpul vizual al utilizatorului.
În urmă cu şapte luni, un alt nume mare din high tech-ul american, Facebook, a realizat o operaţiune similară şi a cumpărat, cu 2 miliarde de dolari, compania Oculus, specializată în domeniul realităţii virtuale, care a conceput o cască utilizabilă, printre altele, în domeniul jocurilor video. Patronul Facebook are ambiţia de a transforma compania într-o platformă de comunicare mai largă, care va permite utilizatorilor să asiste la cursuri virtuale, să consulte un medic la distanţă şi să îşi facă, de exemplu, cumpărăturile dintr-un magazin virtual.
La rândul său, Google a dezvoltat un prototip de ochelari conectaţi online, Google Glass, însă aceştia servesc deocamdată unor operaţiuni inspirate din domeniul telefoanelor inteligente, precum recepţia şi expedierea de mesaje şi realizarea de fotografii.
Aceste iniţiative se înscriu în cadrul procesului de diversificare a grupului american dincolo de activităţile sale tradiţionale de căutare şi publicitate online: Google a investit recent în robotică şi în drone, de exemplu.
Google s-a lansat, de asemenea, la începutul acestui an, într-un alt domeniu futurist, cel al inteligenţei artificiale, cumpărând un startup londonez specializat, DeepMind.
Acea companie îşi va accelera activităţile, prin intermediul unui parteneriat – anunţat joi – cu cercetătorii de la prestigioasa Universitate Oxford.
Detaliile financiare ale acestui parteneriat nu au fost dezvăluite, însă confondatorul DeepMind, Demis Hassabis, evocă într-un mesaj publicat pe un blog oficial al grupului american "o contribuţie importantă".
Cercetările se vor axa pe metodele care vor permite computerelor să înţeleagă mai bine ceea ce "aud" şi "văd", pentru a face să funcţioneze servicii potenţiale, precum cel al asistenţilor virtuali şi cel al căutărilor online.