Anul trecut, Google a anulat decizia de a elimina cookie-urile de urmărire care îi urmăresc pe cei 3 miliarde de utilizatori Chrome de pe net. Acum, Google pregătește ceva și mai îngrijorător, scrie Forbes. Această schimbare de politică este la distanță de doar zece zile.

Deși nu există o dată convenită pentru cookie-urile de urmărire, probabil există deja un pas următor.

Google ne pregătește ceva! Va începe să urmărească toate dispozitivele

Google nu are nevoie de cookie-uri de urmărire în sine. Aproape sigur știe cine ești, deoarece deții unul dintre conturile sale. Dacă cookie-urile de urmărire sunt controversate, sunt frecție la un picior de lemn, în comparație cu amprentarea digitală, iar industria e pe cale să recupereze acest instrument de urmărire favorit, interzis de ani de zile.

Amprentarea digitală combină mai multe semnale de date ale utilizatorilor colectate pe dispozitiv, creând un profil care transcende site-urile web pentru a vă identifica pe voi și tot ceea ce vă place și vreți să cumpărați. Chiar și Google a criticat această urmărire în trecut, avertizând că „subminează alegerea utilizatorului și este ceva greșit”. În mod oarecum surprinzător, de data aceasta va trece dincolo de web la dispozitivele inteligente pe care le dețineți. Google vă va urmări peste tot!

Google vă va urmări peste tot!

Google are două argumente pentru a readuce amprenta digitală și a permite utilizarea acesteia pe dispozitive, mai degrabă decât doar pe browsere web. Primul este „gama mai largă de suprafețe pe care sunt difuzate anunțuri”.

Practic, asta înseamnă televizoare, console de jocuri și alte dispozitive inteligente din și în afara casei. În al doilea rând, se spune că sunt tehnologii de îmbunătățire a confidențialității (PET) care deblochează „noi modalități prin care mărcile își pot gestiona și activa datele în siguranță”, în timp ce „oferă oamenilor protecția confidențialității la care se așteaptă”.

Această schimbare de politică este la distanță de doar 10 zile. Din 16 februarie, regulile se vor relaxa, iar industria de urmărire a datelor se poate bucura de noi libertăți, pe măsură ce oamenii o vor pierde și mai mult pe a lor.

Autoritatea de reglementare avertizează că „amprentarea se bazează pe semnale pe care nu le puteți șterge cu ușurință. Așadar, chiar dacă „ștergi toate datele site-ului”, organizația care folosește tehnici de amprentare te-ar putea identifica imediat din nou. Acest lucru nu este transparent și nu poate fi controlat. Amprentarea este mai greu de blocat de către browsere și, prin urmare, chiar și utilizatorii conștienți de confidențialitate vor considera că acest lucru nu mai poate fi oprit.