Până la acest moment, Google a semnat parteneriate cu 16 publicații din România – mass-media națională, agenții de știri și radiodifuzori.
Care sunt avantajele Google News Showcase pentru publisheri, dar şi pentru cititori?
Este vorba despre (în ordine alfabetică): Adevarul.ro, Agerpres.ro, Descopera.ro, Digi24.ro, Edupedu.ro, G4Media.ro, Gandul.ro, HotNews.ro, iDevice.ro, Mobilissimo.ro, News.ro, Newsweek.ro, Profit.ro, StartupCafe.ro, StirileProTV.ro și Wall-Street.ro.
Google va continua să extindă colaborarea pe platforma Google News Showcase cu alte redacții.
Prin intermediul acestui nou produs, publisherii vor avea acces la o serie variată de paneluri prin care să ofere mai mult context știrilor și să adauge articole conexe, cronologie și multe altele.
Noile paneluri îi vor ajuta pe publisheri pentru a-și face conținutul mai vizibili pentru cititori. Panelurile News Showcase vor apărea în Google News și Google Discover (pe mobil și desktop) și vor direcționa cititorii către articolele de pe pagina publisherului.
Mai mult, publicațiile partenere vor primi plăți lunare de la Google pentru drepturile de licențiere ce vizează conținutul pe care-l furnizează în News Showcase.
Google News Showcase este deja prezent în 16 ţări, fiind semnate parteneriate cu peste 1.500 de publicaţii
De la lansarea din octombrie 2020 a News Showcase, Google a semnat parteneriate cu mai mult de 1.500 de publicații de știri din toată lumea.
Google News Showcase a fost lansat până acum în 16 țări: India, Japonia, Germania, Portugalia, Brazilia, Austria, U.K., Australia, Cehia, Italia, Columbia, Argentina, Canada, Irlanda, Slovacia, Polonia, și acum România.
Google News Showcase este cea mai recentă inițiativă a companiei de susținere a jurnalismului și a întregului ecosistem media.
Astfel, cu ajutorul Google News, Top Stories și Search, Google ajută oamenii să găsească știrile căutate, iar editorii să ajungă mai ușor la cititori.
Mai mult, Google investește în produse, finanțare și programe care să sprijine industria media. Acest efort include sprijinirea a 16 publisheri din România prin Fondul Digital News Innovation, cu un total de 1,8 milioane de dolari, precum și furnizarea de ajutor financiar în perioada pandemiei către 50 de publisheri, prin Journalism Emergency Relief Fund.
Din 2015, Google a oferit programe de training pentru aproape 900 de jurnaliști din România, sprijinindu-i în a verifica, documenta și prezenta vizual mai bine articolele.