Google plănuieşte să intre în industria TV

Google, companie cu un succes enorm în advertising-ul online, a pus ochii pe industria TV, care jonglează cu cca. 150 de miliarde de dolari anual în Statele Unite. Compania a anunţat că va construi o reţea de internet de mare viteză în Kansas şi potrivit Wall Street Journal, Google nu se opreşte aici, pentru că intenţionează să se extindă către serviciile de televiziune şi telefonie.

Google ar intra astfel în concurenţă directă cu furnizorii de televiziune şi telefonie. Tot Wall Street Journal scrie, în schimb, că decizia nu este una finală şi adaugă că Google se află în discuţii cu Disney, Time Warner şi Discovery Communications pentru a include conţinut de-al acestora în pachetele de servicii. Un alt motiv care a dus la apariţia zvonurilor este faptul că Jeremy Stern, nume de notorietate în industria televiziunii prin cablu, se află în discuţii în vederea unei posibile angajări la Google.

Pe lângă faptul că o astfel de mişcare va conduce la un advertising intensiv din partea companiei pe canale noi, Youtube ar putea deveni o aşa-zisă "televiziune virtuală prin cablu", care le-ar permite clienţilor să facă o selecţie riguroasă asupra programelor pe care îşi doresc să le urmărească. Mai mult, o astfel de televiziune are potenţial de extindere la nivel internaţional. Într-un astfel de scenariu, platforma hardware ar putea fi realizată de Motorola Mobility, care se află acum în posesia companiei Google.