Motorul de cautare Google a urcat pe primul loc in topul „superbrandurilor” din Marea Britanie. Dupa ce in urma cu un an Google a ocupat locul al treilea in acelasi sondaj, in acest an a reusit sa urce pe prima pozitie din 500 de branduri existente in Marea Britanie, devansand Mercedes Benz, BBC, British Airways si Royal Doulton.
Inca din momentul lansarii sale in 1996 de catre Larry Page si Sergey Brin, Google a devenit una dintre cele mai populare nume din Marea Britanie, intarindu-si pozitia dupa lansarea Google Earth si achizitionarea YouTube.
Conform unui top al celor mai utilizate motoare de cautare din Marea Britanie, intocmit de Hitwise, Google.co.uk a avut 73% din totalul utilizatorilor din luna mai.
Microsoft, chiar daca a cazut pe locul al doilea, a reusit sa se plaseze peste rivalul Apple, care, in ciuda lansarii iPod si iPhone, a ratat un loc in Top 10.
Pe locul 10 al clasamentului se afla Sony, batut de Nike pe locul noua, Boch pe locul opt si BMW pe locul sapte.
Retailerul Tesco a ratat surprinzator un loc in Top 100, clasandu-se pe locul 300, in scadere cu 230 de pozitii fata de anul trecut. Si brandurile de fast-food precum McDonald’s si Burger King au inregistrat scaderi semnificative in clasament.
Stephen Cheliotis, presedintele Superbrands Council, compania de consultanta care a intocmit topul, a declarat ca “Brandurile de lifestyle au ocupat locuri mult mai bune decat brandurile cu care britanicii se intalnesc zi de zi, precum supermarketurile”.
“Rezultatele arata inca o data ca Google isi continua suprematia. Este clar ca Google este brandul pe care oamenii il apreciaza cel mai mult atat la locul de munca cat si in timpul liber” a mai adugat Stephen Cheliotis.
Sursa: The Guardian