Google a decis sa renunte la parteneriatul cu Yahoo in domeniul publicitatii, pentru a evita un litigiu cu autoritatea anti monopol din SUA, care a prezentat o serie de obiectii pe aceasta tema.

Decizia reprezinta un pas inapoi atat pentru Google, cat si pentru Yahoo, care, printr-un gest de salvare in ultimul moment, a propus reducerea valorii parteneriatului pentru ca acesta sa poata avea loc.

Yahoo a ramas astfel intr-o situatie putin delicata, pentru ca pentru parteneriatul cu Google a renuntat la un parteneriat cu Microsoft.

„Dupa patru luni de revizuiri, timp in care au avut loc numeroase discutii privind posibilele schimbari in acest parteneriat, este evident faptul ca autoritatile guvernamentale si unii consilieri continua sa aiba ingrijorari in aceasta privinta”, a scris, pe blogul companiei, David Drummond, seful departamentului juridic al Google.

„Pe langa litigiul cu autoritatile am fi riscat si deteriorarea pe termen lung a relatiilor cu parteneri valorosi. Acest lucru nu ar fi fost in interesul companiei noastre sau a utilizatorilor site-ului si de aceea Google a decis sa puna capat acestei colaborari”, a adaugat Drummond.

Pe de alta parte, Yahoo a declarat prin intermediul unui comunicat de presa ca „are incredere in continuare in beneficiile acestei colaborari”. compania Yahoo s-a declarat dezamagita de faptul ca Google a decis sa se retraga din aceasta colaborare, in loc sa o sustina la tribunal.

Acordul de colaborare dintre cele doua companii a fost facut public pentru prima data in luna iunie si a fost examinat de Departamentul de Justitie pentru a se determina efectul acestuia asupra mediului concurential. Acordul a fost blamat de catre unii consultanti si in special de rivalii Google, cum ar fi Microsoft.

Sursa: IHT