Aceste schimbări se numără printre cele mai mari modificări din istoria companiei şi ar putea afecta milioane de site-uri care se bazează pe actuala clasificare în topul afişărilor rezultatelor. Google nu înlocuieşte sistemul de căutare după cuvinte-cheie, care determină importanţa unui site în funcţie de cuvintele pe care le conţine. Ceea ce încearcă să facă compania este să ofere rezultate mai relevante, prin incorporarea unei tehnologii numite "căutare semantică", care face referire la procesul înţelegerii sensului real al cuvintelor, dezvăluie Wall Street Journal.
Amit Singhal, vicepreşedinte la Google, a declarat într-un interviu recent că motorul de căutare va afişa rezultate mai bune la căutările internauţilor, pe baza unei baze de date ce conţine sute de milioane de "entităţi" (locuri, oameni şi lucruri), bază de date pe care compania a strâns-o în linişte în ultimii doi ani. Căutarea semantică va asocia diverse cuvinte: cum ar fi "Google", cu fondatorii săi, "Larry Page" şi "Sergey Brin".
Motorul de căutare Google se va apropia mai mult modului în care oamenii înţeleg lumea, a spus Singhal, adăugând că la multe căutări din ziua de azi "ţinem pumnii şi sperăm să existe o pagină web care să corespundă căutării noastre".
Unele schimbări majore vor apărea în următoarele luni, au spus persoanele familiare cu această iniţiativă, dar Singhal a declarat că acest proces este unul care se va desfăşura pe parcursul mai multor ani, pentru a "intra în următoarea generaţie de căutare."
După schimbare, persoanele care vor căuta pe internet denumirea unui lac, vor vedea "atribute cheie" pe care motorul de căutare le ştie despre el, cum ar fi locaţia sa, altitudine, temperatura medie sau salinitatea. De asemenea, la o întrebare precum "care sunte cele mai mari zece lacuri?", Google ar putea afişa direct răspunsul, în locul unor simple link-uri.
Pentru a o oferi răspunsuri care nu sunt deja în baza de date în continuă expansiune a Google, compania va integra noua tehnologie de căutare semantică în sistemul său actual, pentru a recunoaşte mai bine valoarea unei informaţii de pe un anumit site şi pentru a vedea pe care o afişează ca răspuns.
Viitoarele schimări au implicaţii majore pentru Google, care domină piaţa de căutare online, cu o cotă de piaţă în jur de 66%. Dar Google ia măsuri pentru a-şi menţine avansul şi încercând să se distanţeze de motorul de căutare Bing de la Microsoft în căutarea online şi să ajungă din urmă asistentul personal Siri de la Apple (căutare pe mobil activată vocal) şi să-i determine pe internauţi să petreacă mai mult timp pe pagina sa.
Unii experţi în căutarea semantică sunt de părere că astfel Google va reuşi să ţină şi cu Facebook, reţeaua de socializare care deţine o bază de date de sute de milioane de persoane, locuri şi lucruri.