Gigantul informatic Google ar putea anunţa miercuri, la conferinţa sa Google I/O, lansarea unui nou serviciu de streaming muzical, punând capăt zvonurilor privind semnarea unor acorduri de licenţă cu Sony Music Entertainment şi grupul Universal pentru YouTube şi Google Play.
Potrivit portalului www.generation-nt.com, Google este pe cale să îşi separe serviciile de abonamente muzicale ale YouTube şi GooglePlay, cu scopul de a propune o alternativă concurentă la Pandora şi Spotify.
Revista Fortune a anunţat lunile anterioare că Google a semnat un acord cu un alt actor important al industriei muzicale : grupul Warner Music.
Asociindu-se astfel cu cei trei importanţi jucători din lumea muzicală, Google îşi asigură accesul la un catalog impresionant de titluri şi ar urma să propună un serviciu de streaming foarte bine cotat încă de la lansarea sa.
Dacă serviciul de streaming al Google va fi anunţat în cursul nopţii, la Google I/O, ar însemna şi că Google îi devansează pe cei de la Apple care încearcă de mai multe luni să creeze o platformă de difuzare de muzică.
Conform unor surse din interiorul Google, platforma ar urma să imite mai mult sau mai puţin sistemul de abonament propus în prezent de Spotify şi ar urma să furnizeze muzică la cerere, difuzată către PC sau dispozitive mobile, cu un sistem de abonament.
La rândul său, Apple este aşteptat cu o ofertă relativ diferită, bazată în principal pe radio online, şi deci mai aproape de ceea ce oferă, în prezent, Pandora în SUA (titlurile sunt citite în mod aleatoriu din playlist, teme, albume, genuri, artişti …).
Aceste noi platforme de difuzare au contribuit substanţial la relansarea industriei muzicale. Vivendi, compania care deţine Universal Music a raportat o creştere a veniturilor cu 13% în acest trimestru, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În ultimele luni, Universal a înregistrat mai multe vânzări de bucăţi muzicale, decât CD-uri fizice, vânzări care includ diferite sisteme de royalty pentru comercializarea titlurilor pe aceste platforme de difuzare online.
The New York Times anunţă la rândul său că viitorul serviciu al Google, spre deosebire de Spotify, nu va oferi acces gratuit. Cotidianul, care nu deţine informaţii privind preţul abonamentelor propuse, avansează un tarif începând cu 10 dolari pe lună.
Sursa: Agerpres