Modificarea vizează în primul rând înlăturarea rezultatelor programate prin tactici SEO (Search Engine Optimization) şi prin alte metode ce accentuează vizibilitatea unui website fără vreo legătură cu perfecţionarea conţinutului sau creşterea reală a ratei de căutări.
Potrivit companiei, modificarea din algoritmul de căutare a avut efecte în proporţie de 3% la nivelul rezultatelor în germană, chineză şi în limbile arabe şi de 5% la nivelul rezultatelor în poloneză. Panda, o modificare similară care a fost făcută de Google în luna februarie, a contat în proporţie de 12% în rezultatele căutărilor, deci impactul acesteia a fost simţitor mai mare.
Afişarea unei cantităţi excesive de cuvinte-cheie şi postarea de link-uri ascunse determină afişarea de rezultate irelevante de către motoarele de căutare, iar astfel de metode sunt interzise în termenii şi condiţiile Google. Site-urile care încalcă aceşti termeni primesc penalizări la nivel de vizibilitate în online, scrie The Verge.