Google susține că știrile nu contribuie la afacerea sa publicitară

Google a publicat rezultatele unui experiment în care a exclus știrile din rezultatele căutărilor pentru 1% dintre utilizatorii din opt piețe europene, pe o perioadă de două luni și jumătate. Conform concluziilor companiei, știrile nu aduc aproape niciun beneficiu pentru afacerea sa publicitară.

Gigantul tehnologic a realizat acest test în contextul în care legislația europeană privind drepturile de autor îl impune să plătească editorilor de știri pentru reutilizarea fragmentelor din conținutul lor, conform techcrunch.com.

Google afirmă că editorii „supraestimează enorm” valoarea jurnalismului lor pentru afacerea companiei, iar, conform raportului testelor, valoarea reală „nu a putut fi diferențiată statistic de zero, nici la nivel general, nici la nivel de țară”.

Instrument de negociere a plăților către editorii europeni

Compania intenționează să folosească acest rezultat ca un instrument de negociere în discuțiile privind plățile către editorii europeni. Totuși, Google se află într-o poziție delicată, având în vedere că a fost deja amendată în Franța cu peste jumătate de miliard de dolari pentru abordarea sa în negocierile privind drepturile de autor cu editorii.

Autoritatea de concurență din Germania a sporit și ea verificările privind comportamentul Google în ceea ce privește știrile, obligând compania să implementeze modificări. Orice încercare a Google de a submina impactul legislației UE privind drepturile de autor ar putea duce la noi sancțiuni din partea autorităților de reglementare.

Inițial, Google inclusese și utilizatori din Franța în testele de eliminare a știrilor, însă a renunțat la această parte a experimentului după ce o instanță franceză a avertizat că va fi sancționată pentru încălcarea unui acord anterior cu autoritatea antitrust. Este important de menționat că testul nu a fost desfășurat nici în Germania.

Experimentul a avut loc în opt piețe europene: Belgia, Croația, Danemarca, Grecia, Italia, Olanda, Polonia și Spania.

Acord de 28 de milioane de dolari pentru încheierea unui scandal

În altă ordine de idei, amintim că recent, Google a ajuns la un acord de 28 de milioane de dolari pentru a încheia un proces în care compania a fost acuzată de inegalitate salarială și discriminare etnică. Cazul a fost deschis de Ana Cantu, fostă angajată a Google, și a subliniat disparitățile salariale și de carieră între angajații albi și asiatici, pe de o parte, și lucrătorii din alte etnii, pe de altă parte.

Ana Cantu, care se identifică drept mexicană și de etnie indigenă, a intentat procesul în numele angajaților hispanici, latini, indigeni, nativi americani, americani indieni, hawaieni nativi, insulari din Pacific și nativi din Alaska de la Google. Mai multe puteți citi aici.