De acum înainte, Google își va anunța utilizatorii dacă găsește date personale despre utilizatori în rezultatele Google Search. Este vorba despre date personale precum: numere de telefon, adrese de domiciliu sau e-mailuri. Google oferă astfel posibilitatea utilizatorilor de a elimina ceea ce nu doresc să apară online.
Anterior, Google a oferit un instrument care le permite utilizatorilor să solicite eliminarea rezultatelor căutării, compania facilitează acum acest lucru și prin lansarea unui nou dashboard.
Noul Dashboard de la Google
Noul dashboard va fi disponibil pentru început doar în SUA, în limba engleză, însă reprezentanții Google susțin că lucrează pentru a-l introduce și în alte regiuni.
Google își onorează, de asemenea, angajamentul de a-și proteja utilizatorii de găsirea conținutului explicit și imagini neconsensuale, permițând acestora să elimine „orice imagine personală explicită pe care nu mai doresc să fie vizibilă în căutare”.
Reprezentanții Google explică: „De exemplu, dacă ați creat și încărcat conținut explicit pe un site web, apoi l-ați șters, puteți solicita eliminarea acestuia din Search dacă este publicat în altă parte fără aprobare. Această politică nu se aplică conținutului pe care îl comercializați în prezent”.
Google subliniază că deși eliminarea imaginilor personale explicite din Google Search nu le va elimina din sursă, precum un site web, cel puțin acestea nu vor mai apărea în rezultatele Google Search.
Anunțul vine la o zi după ce Meta a început să blocheze știrile pe Facebook în Canada
Compania americană Meta, care deține rețelele sociale Facebook și Instagram, a început să blocheze accesul la știri pentru utilizatorii din Canada, ca urmare a implementării legii canadiene privind știrile online. Conform acestei legi, marile companii din domeniul internetului, cum ar fi Meta, sunt obligate să plătească organizațiilor de presă pentru afișarea conținutului acestora pe platformele online.
„Singura modalitate prin care putem să ne conformăm rezonabil acestei legislaţii este să sistăm disponibilitatea ştirilor pentru cei din Canada”, precizează compania. Pe viitor, sperăm ca guvernul canadian să recunoască valoarea pe care o asigurăm deja industriei ştirilor şi va lua în considerare o reacţie politică prin care să susţină principiile unui internet liber şi deschis, să promoveze diversitatea şi inovaţia şi să reflecte interesele întregului peisaj media canadian”, au declarat reprezentanții Meta în cadrul unui comunicat de presă.