Iniţiativa lansată, în cursul anului trecut, la nivel european, la Bruxelles, are la bază datele oficiale ale Comisiei Europene, conform cărora, în viitorul apropiat, 90% dintre slujbe vor necesita cunoştinţe digitale. De asemenea, forul european estimează că, până în 2020, un număr de 825.000 locuri de muncă vor fi neacoperite din cauza acestui decalaj.

În acest context, pentru a creşte nivelul cunoştinţelor digitale în România, Google a creat platforma online ”Atelierul Digital”, iar orice persoană interesată poate urma gratuit cursurile.

”Internetul este esenţial în societatea de astăzi, oferind oportunităţi şi mijloace de dezvoltare antreprenorilor şi afacerilor. Vrem ca prin programul lansat astăzi să oferim un instrument care să ajute viitoarea forţă de muncă şi antreprenorii în obţinerea cunoştinţelor digitale atât de importante în economie. Sperăm ca acest lucru să contribuie la sprijinirea României în exploatarea oportunităţilor oferite de economia digitală. Există două Românii: una hightech, a oraşelor mari, şi o alta care, din păcate, nu are cunoştinţe digitale. Românii consideră că nu ştiu nimic despre mediul online şi capacităţile acestuia de a dezvolta un business. Din păcate, suntem în topul ţărilor în care competenţele digitale sunt aproape inexistente. E o realitate de la care pornim. Practic, 8% dintre români consideră că ştiu să dezvolte business-uri competitive cu ajutorul marketingului digital”, a afirmat, în conferinţa de lansare, Dan Bulucea, country director Google România.

Acesta estimează că, până la finele anului, aproximativ 30.000 de studenţi români ar urma să beneficieze de avantajele ”Atelierului Digital”. Utilizatorii pot alege o anumită temă pe care vor să se pregătească sau să urmeze întregul curs online. La final, pot alege să dea un test şi, dacă îl trec, vor primi o certificare din partea Google şi IAB Europe. Întregul curs cuprinde 89 de lecţii, împărţite în 23 de teme. În 2015, Google s-a angajat să ofere gratuit pregătire în domeniul digital pentru un milion de persoane din Europa. În continuarea acestui angajament, Google a anunţat, recent, că va dubla acest efort şi va pregăti două milioane de europeni până în 2017.

Google va investi 42 de milioane de euro, în 2016, pentru a creşte nivelul cunoştinţelor digitale în rândul companiilor şi persoanelor din Europa, prin pregătirea unui număr şi mai mare de antreprenori şi studenţi. (Sursa: Agerpres)