Gradul de penetrare a dispozitivelor smartphone în România a urcat la 28% din populaţie, potrivit unui studiu realizat de Ipsos la solicitarea Google.
Potrivit studiului, 90% dintre cei care au internet mobil îl accesează zilnic, cifra este comparabilă cu cea înregistrată în Slovacia şi mai mare decât cea din Polonia (80%), Cehia (84%) şi Ungaria (81%).
‘Posesorii români de smartphones sunt mult mai atraşi de utilizarea aplicaţiilor mobile (de exemplu: Facebook, Deezer, aplicaţii de taxi etc.) comparativ cu ţările din jur. Astfel, 71% dintre aceştia le utilizează zilnic. România este urmată de Slovacia (63%), cel mai mic procent din regiune înregistrându-se în Polonia (53%). În medie, un posesor de smartphone din România are instalate 17 aplicaţii, dintre care două cu plată’, se arată în comunicat.
De asemenea, tot în rândul utilizatorilor români se înregistrează şi cel mai mare procent de utilizare a email-ului pe mobil (71%).
"Este posibil ca acest comportament activ să fie explicat, în parte, şi de faptul că posesorii de smartphones din România pot exercita un control mai bun asupra costurilor cu serviciile mobile, datorită faptului că în România cartelele preplătite au o pondere mai mare (35%) faţă de alte ţări din regiune (de exemplu: Ungaria – 27% şi Slovacia – 17%). În acelaşi sens, o altă posibilă explicaţie o poate reprezenta faptul că, în România, pachetele de date sunt integrate în abonamentul achiziţionat la alegerea unui telefon tip smartphone", se mai spune în comunicat.
Studiul mai arată că nouă din zece utilizatori au căutat cel puţin o dată informaţii despre afaceri şi servicii locale şi o proporţie covârşitoare dintre aceştia a acţionat într-un anumit fel în urma obţinerii informaţiei (căutând informaţii suplimentare, achiziţionând un serviciu, făcând o rezervare etc.)
Conform studiului Ipsos, aproape toţi (95%) utilizatorii de smartphones remarcă anunţurile pe mobil, ceea ce conferă acestui dispozitiv o eficienţă mai mare comparativ cu alte medii. Cu 40% dintre posesorii de smartphones care remarcă anunţurile mobile tot timpul (faţă de următoarea ţară clasată – Polonia, cu 22%), România apare încă o dată drept o piaţă încă tânără din perspectiva deschiderii consumatorilor pentru comunicarea venită din partea companiilor şi mărcilor.
Astfel, în România se înregistrează cea mai mică proporţie de neangajare prin intermediul anunţurilor online (26%), adică de a nu acţiona în niciun fel după primirea acestora, faţă de următoarea ţară clasată (Slovacia – 32,4%); iar ‘procentul de inacţiune’ ajunge până la 53% dintre posesorii de smartphones (în Ungaria).
Eşantionul pentru România a cuprins 1.000 de adulţi cu comportament activ online, în vârstă de 18-64 de ani, care au declarat că utilizează un smartphone pentru a accesa internetul. Studiul este reprezentativ naţional, iar datele au fost ponderate în funcţie de vârstă, sex, regiune, marca de smartphone, frecvenţa utilizării internetului mobil şi nivelul de utilizare a tabletelor.
Ipsos este a 3-a cea mai mare companie globală independentă specializată în studii de cercetare de piaţă.
Sursa: Agerpres