Cu aceasta ocazie piata serviciilor medicale capata o noua dinamica atat prin caracterul inovativ dar si prin spargerea barierelor existente de peste 10 ani din acest domeniu. Arhetipul clasic al unui abonament de sanatate ce subliniaza doar principii asiguratorii va putea fi inlocuit cu principiul “platesc numai atat cat am nevoie”. Astfel, fortele decizionale sunt orientate mai mult catre beneficiarul cardului (pacient), iar acest lucru se va face avand la baza o informare mai buna si o cultura medicala peste media existenta in prezent.
“Desi in prezent piata serviciilor de abonamente de sanatate detine aproximativ 10-12% din totalul pietei serviciilor medicale private (~600mil Euro), ponderea majoritara este data de abonamentele corporate. Daca pachetele existente se invart in jurul serviciilor de medicina muncii, cu siguranta pacientii au fost uitati iar ei trebuie sa se adaposteasca intre sistemul de stat si politica companiilor private.” a declarat Chitan Robert, director de promovare-dezvoltare Gral Medical.
Gral Medical a investit peste 400.000 Euro in logistica, consultanta si infrastructura sistemului informatic pentru ca acest produs sa fie disponibil, incepand cu aceasta toamna, in majoritatea oraselor unde Gral Medical activeaza.
“Acest proiect de dezvoltare este initiativa antreprenoriala a actionarilor campaniei impreuna cu echipa de dezvoltare inca din anul 2010, insa proiectul a fost intarziat deoarece lipsea ultima piesa din domino care sa declanseze start-up-ul si anume feedback-ul de la pacienti” spune Chitan Robert
Compania Gral Medical a inregistrat in primele 9 luni ale acestui an venituri de 10.5 milioane Euro, cu o crestere de 20% fata de perioada precedenta a anului trecut, si estimeaza venituri totale in 2011 de peste 14 milioane de Euro.
Cardul cu acumulare Favor are la baza un studiu de cercetare efectuat in reteaua clinicilor Gral. Studiul a fost efectuat de Gral Medical in perioada octombrie 2010-august 2011 in orasele: Bucuresti, Craiova, Ploiesti, Pitesti si Focsani.
“Comportamentul pacientului fata de serviciile medicale private a evidentiat, ca o linie rosie, ca un produs trebuie sa permita: flexibilitate, acces liber la orice serviciu si preturi reduse. In aceste conditii cardul cu acumulare Favor reuneste toate cele 3 atribute la un loc.” a mai spus Chitan Robert.
Ce este cardul cu acumulare?
Cardul cu acumulare Favor este un card de sanatate cu “acumulare”. Asta inseamna ca pe el se acumuleaza bani iar acestia raman pe card atata timp cat doreste titularul. Nu exista o perioada de timp in care se pierde suma acumulata pe card. In cazul abonamentelor clasice, cat si a asigurarilor de sanatate (principiile sunt aceleasi), exista dezavantajul ca pacientul pierde la sfarsitul anului toata suma depusa. Acest lucru se intampla deoarece foarte multi abonati nu folosesc serviciile medicale din pachet sau nu sunt obligati sa foloseasca polita de asigurare.
Cardul cu acumulare Favor poate fi folosit de toti membrii familiei (parinti, copii, frati etc). Atunci cand pacientul este pus in situatia in care un membru al familiei are probleme de sanatate, cardul Favor protejeaza intreaga familie. Mai mult de atat cardul ofera flexibilitate maxima la acumulare (lunar, ocazional sau ambele). In cazul abonamentelor clasice sau asigurarilor de sanatate acestea sunt uninominale (nu pot beneficia de el si membrii familiei) iar plata trebuie facuta lunar fara sa iti ofere o varianta in cazul in care te razgandesti sau apare ceva neprevazut.
Titularul cardului are acces la toate serviciile medicale oferite (analize, investigatii, consultatii) la preturi mult mai mici. Pacientul are posibilitatea sa isi aleaga singur un doctor renumit din intreaga echipa medicala a clinicilor, iar un card incheiat in provincie poate sa ofere accesul la servicii medicale in centrele din alte orase fara probleme (este in tranzit, in vacanta sau doreste un serviciu nou). In cazul abonamentelor de sanatate clasice arondarea la un doctor coordonator limiteaza accesul la serviciile din lista suplimentara si la medici cu renume.
“Din aceste 3 mari beneficii (acumularea sumelor pe card, flexibilitate si protectie familiala, preturi mai mici) se desprind si alte beneficii calitative ca de exemplu cuantificarea si transparenta serviciilor medicale accesate. Apoi pe viitor toate acestea pot conduce la o responsabilitate mai mare din partea pacientului si acesta este motivat sa urmeze programe de preventie si informare medicala” a completat Chitan Robert.